Rynek samochodowy w Indiach to marzenie wielu koncernów. Nic dziwnego, bo z najnowszych danych wynika, że od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam aż 2,5 mln aut (2 535 659 szt.). Oznacza to, że stale rośnie (+1,3 proc.), a w samym lipcu zarejestrowano tam prawie tyle aut (346 669 szt.), ile w Polsce przez 7 miesięcy (374 196 szt.).

Hyundai sprawił sensację w Indiach
Ranking modelowy w Indiach może nieco zaskakiwać, bo otwiera go nowy Hyundai Creta. Niedrogi SUV jest tam takim hitem, że ma już 117 458 rejestracji. Bestsellera Hyundaia w Indiach zaciekle goni Maruti Suzuki DZire (116 996 szt.). Sedan doczekał się nowej generacji, i w lipcu wygrał po raz drugi w ostatnich 3 miesiącach. Pojedynek o prymat jest jednak zaciekły, bo trzeci Maruti Suzuki Wagon R ma 116 134 rejestracje.

Zresztą do zdetronizowania Hyundaia Crety oddelegowana jest cała armia Maruti Suzuki. Tuż za podium plasują się modele Ertiga (108 595 szt.) oraz bardziej kojarzone w Polsce: Vitara Brezza (107 794 szt.) i Swift (107 288 szt.). Za siódmym Maruti Suzuki Fronx (100 938 szt.) plasuje się Tata Nexon (100 092 szt.). Stu tysięcy rejestracji w 7 miesięcy nie udało się zebrać Mahindrze Scorpio (99 395 szt.) i ubiegłorocznemu bestsellerowi Tata Punch (95 364 szt.).

Maruti Suzuki ma już bańkę
Mimo braku prowadzenia w rankingu modelowym, w Indiach totalną dominację ma Maruti Suzuki. Od stycznia do lipca 2025 r. na indyjsko-japońskiego producenta wydano ponad milion (1 016 481 szt.) rejestracji. To daje aż 40,1 proc. udziału w rynku. Wiceliderem indyjskiego rynku stała się Mahindra (351 065 szt.), która wyprzedziła Hyundaia (329 782 szt.).

W tym roku na podium nie łapie się Tata (309 488 szt.). W czołówce, choć z dużo mniejszymi wolumenami są też Toyota (190 690 szt.) i Kia (164 256 szt.). Poza Top 6 producenci nie mogą pochwalić się ogromnymi wynikami, choć te wciąż są niezłe. Siódma Skoda ma 41 748 rejestracji, a ósme MG – 38 598. W Top 10 indyjskiego rynku są jeszcze Honda (34 925 szt.) i Volkswagen (21 992 szt.).