Ten Volkswagen stanowi atrakcyjną ofertę

Samochody typu minivan przestały być modne i skutecznie zastąpiły je SUV-y. Oferty producentów są pełne aut w tym drugim nadwoziu, jednak nie są one w stanie dorównać praktycznością klasycznym minivanom. Ten Volkswagen był niegdyś gwiazdą wśród rodzin.
Druga generacja Sharana pojawiła się na rynku w 2010 roku, a po pięciu latach Niemcy przygotowali dość niewielki lifting. Wygląd zmienił się minimalnie, jednak firma poświęciła sporo uwagi jednostkom napędowym. W ofercie pojawiły się także bardziej oszczędne jednostki oraz turbodoładowany, 2-litrowy silnik o mocy 220 koni mechanicznych. Egzemplarze z silnikami z Golfa GTI są jednak dosyć rzadkie.
Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild przetestowali 3-letni egzemplarz. To jeden z ostatnich, jaki zjechał z linii montażowych w 2022 roku. Pod jego maską pracował 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 koni mechanicznych. Ze względu na dość wysokie spalanie 8,6 l/100 km lepszym wyborem będzie dwulitrowy turbodiesel o tej samej mocy.
Trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy przed zakupem

Volkswagen Sharan kusi niskimi cenami i wysoką praktycznością. Ale przed zakupem trzeba spojrzeć na kilka kluczowych rzeczy. Przede wszystkim ma on bardzo słabe wyniki w niemieckim raporcie TUV.
Silniki TDI potrafiły sprawiać problemy z systemem AdBlue. W przypadku wersji benzynowych, zwłaszcza tych z początku produkcji, należy zwrócić uwagę na łańcuch rozrządu. Automatyczne skrzynie DSG również wydają się problematyczne. Oprogramowanie we wczesnych modelach nie było dostrojone tak, aby umożliwiać płynną zmianę biegów. Dlatego przed zakupem wykonajcie jazdę próbną.
Nie tylko silnik może być tutaj kłopotliwy. Warto zwrócić uwagę również na podwozie. Volkswagen Sharan nie należy do najlżejszych samochodów. Z 2-litrowym Dieslem i pełnym obciążeniem może ważyć nawet 2370 kg. Taka sytuacja naturalnie negatywnie wpływa na amortyzatory, sprężyny i hamulce. Problemy mogą pojawić się także w przypadku systemu multimediów i przesuwanych drzwi bocznych.
Ceny zaczynają się już od około 17 000 złotych. Tutaj trzeba jednak liczyć się ze znacznym przebiegiem i wiekiem. Wersja po liftingu z przebiegiem do 100 000 kilometrów będzie kosztowała około 70 000 złotych. Czy jednak warto kupować używanego Sharana? Jeśli tylko sprawdzimy go pod każdym kątem, żaden inny samochód nie będzie tak praktyczny.