Nowa Toyota w dieslu okazuje się bezkonkurencyjna nawet w tym segmencie. Wszystkie SUV-y to dla niej przekąski

Toyota sprzedaje zdecydowanie najwięcej samochodów na świecie. Liczba segmentów, w których dominuje jest dość imponująca. Globalnie to nie tylko kompaktowy segment C (Corolla) czy SUV (RAV4). Japoński producent wyjmuje globalną generalkę nawet wśród pickupów za sprawą modelu Hilux.

Toyota Hilux GR Sport Arctic Trucks
Podaj dalej

Toyota Hilux nadal przed amerykańską konkurencją

Nowa Toyota Hilux obroniła tytuł najpopularniejszego pickupa świata z 2023 r. Z danych Jato wynika, że mimo spadku rejestracji o 15 proc., był to jedyny model w segmencie, który przekroczył próg 600 tys. rejestracji (616 200 szt.). Wiceliderowi rankingu, Fordowi F-150 zabrakło do tego pułapu niewiele (594 100 szt.). Podium skompletował Chevrolet Silverado 1500 (418 300 szt.).

2023-hilux-hybrid-48v-int-02
Toyota Hilux. // fot. materiały prasowe

O ile skład podium nie zmienił się względem 2023 r., to widać, że coraz mocniej aspiruje do niego Ford Ranger. Dzięki wzrostowi o 7 proc. (386 900 szt.) awansował z 6 na 4. miejsce. Wyprzedził tym samym najpopularniejszego pickupa koncernu Stellantis, RAM-a 1500 (282 300 szt.). Goni go także GMC Sierra 1500 (267 500 szt.), który po 10-procentowej poprawie dostał się do czołowej szóstki.

Ford F-150 z przyczepą kempingową
Ford F-150. // fot. materiały prasowe

Aż 31-procentowy spadek zanotował Isuzu D-Max (265 200 szt.). Relegowało go to na 7. pozycję (4. w 2023), ale utrzymał się przed Toyotami: Tacoma (215 600 szt.) i Tundra (179 400 szt.). Ta druga urosła o 28 proc., dzięki czemu zagościła w czołowej dziesiątce. Na Top 10 zasłużył też Ford F-250, któremu naliczono 167 300 rejestracji (+15 proc.).

Chevrolet Silverado
Chevrolet Silverado. // fot. materiały prasowe

Pickupy coraz chętniej kupowane także w Europie

Największymi rynkami zbytu dla pickupów są oczywiście obie Ameryki czy Australia. Zapotrzebowanie na nie jest też niemałe w Afryce czy Azji. Europejczycy celują raczej w inne nadwozia jak SUV, ale i u nas ich sprzedaż rośnie. Zwłaszcza wyższe wersje wyposażenia często stają się coraz bardziej kuszące. Przede wszystkim urzeka w nich duża przestrzeń bagażowa i zdolności terenowe. Oba te aspekty są ubogie w SUV-ach, a do tego pickupy cechują się ogromną wytrzymałością.

Ford Ranger silnik cena spalanie opinie ceny używany pickup
Ford Ranger. // fot. materiały prasowe

W Polsce zdecydowanie najpopularniejszym wyborem jest Ford Ranger. Jednak dla Polaków Toyota Hilux jest opcją nr 2 w tym segmencie. Na polskim podium jest z kolei Volkswagen Amarok.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również