Hyundai z historycznym rabatem nie dał szans Toyocie C-HR
Preferencje zakupowe Polaków doskonale widać w statystykach podsumowujących kolejny miesiąc na rynku samochodowym. W segmencie SUV-ów od lat w czołówce najchętniej kupowanych znajdziemy gwiazdy takie jak: Toyota C-HR i Yaris Cross, Kia Sportage, czy Hyundai Tucson.
Ten ostatni sięgnął ostatnio po mocny atut, jakim jest nowa niższa cena. W efekcie wpłynęło to na preferencje zakupowe Polaków w czerwcu. Koreański SUV skusił tak wielu, że ten model ukradł sprzedaż Toyocie, wyprzedzając popularnością modele C-HR i Yaris Cross. Koreański SUV doczekał się 984 rejestracji w czerwcu, a w całym roku 2025 zarejestrowano 5341 egzemplarzy Tucsona.
Hyundai postawił na ofertę, która wyróżnia się na tle uznanych konkurentów. Komfort, technologia i wydajność są podstawą, a to plus dynamiczny i stylowy design bez wątpienia miało wpływ na sukces modelu. Zwłaszcza że producent oferuje w katalogu bestsellera technologię hybrydową HEV oraz PHEV.
Piękniejszy po odnowieniu SUV może wpłynąć na preferencje zakupowe Polaków. Obecny w ofercie w kilku wariantach mechanicznych chwali się pięciocyfrową zniżką. W efekcie Polacy skorzystali z okazji i kupili sobie SUV-a, oszczędzając 16 000 zł (HEV), 21 000 zł (PR2024, MY 2025) lub nawet 30 000 zł (PHEV).
Prawdą jest, że w modnym segmencie SUV ikoną jest Toyota, ale dostrzeżono atrakcyjny design Tucsona oraz technologie i napęd stawiający na wydajność. To wszystko sprawiło, że uznaje się go obecnie za poważnego konkurenta do objęcia sprzedażowego podium japońskiej marki.

Piękniejszy i z ogromnym bagażnikiem Tucson płynie na fali popularności
Atrakcyjna cena to ważny argument, ale wszyscy wiemy, że moda na Tucsona zapanowała dzięki wszechstronności jego układów napędowych. Oferta uwzględniająca wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in, jest w sam raz dla poszukujących oszczędności energii bez poświęcania mocy. Najtańszy Tucson Hybrid to teraz wydatek 147 900 zł, a opcja z wtyczką wymaga wydania 169 900 zł. Tucson z silnikiem 1.6 T-GDI 6MT (160 KM) kosztuje w promocji 123 900 zł. Dla porównania Toyota C-HR to wydatek co najmniej 120 700 zł (140 KM). W konfiguracji z technologią PHEV trzeba na nią wydać 180 900 zł.
SUV Hyundaia zyskuje uwagę nie tylko w Polsce. Widać to doskonale, jeśli prześledzimy preferencje zakupowe na Starym Kontynencie. Na wielu rynkach zdołał pokonać Kia Sportage i pozostawić daleko w tyle ulubionego SUV-a Toyoty. Poza doskonałą konstrukcją i etykietą eko w zwycięskiej strategii pomaga mu rabat. Także ten obniżający cenę modelu z rocznika 2024.
Użytkownicy cenią koreański model za wyposażenie, dużą przestrzeń na nogi i pojemny bagażnik. SUV imponuje także rosnącą gamą najnowocześniejszych, inteligentnych technologii. Wersja hybrydowa nie zaniedbuje etykiety eko i aspektu ekonomiczności. Samochód, który rozpędza się do 186 km/h zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5,6 l lub 5,8 l/100 km (wersja 4×4). Pokochali go nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie.

źródło danych: SAMAR