Hyundai odtrąbił sukces. Ma tak dobry model, że Polacy porzucili dla niego plan zakupu SUV-a Toyoty

Nie jest tajemnicą, że polski rynek samochodowy stawia na modele o bardzo dobrej relacji jakości i ceny. Preferencje zakupowe Polaków pozostawiają w czołówce modele marek: Toyota, Skoda, Kia, Hyundai i Volkswagen. To rzecz jasna jeśli mówimy o klasie samochodów poniżej premium. Każda z tych marek ma w topowym segmencie wielkie gwiazdy, które wyróżniają się na tle uznanych konkurentów.

Hyundai Tucson 20th Anniversary Edition
Podaj dalej

Hyundai z historycznym rabatem nie dał szans Toyocie C-HR

Preferencje zakupowe Polaków doskonale widać w statystykach podsumowujących kolejny miesiąc na rynku samochodowym. W segmencie SUV-ów od lat w czołówce najchętniej kupowanych znajdziemy gwiazdy takie jak: Toyota C-HR i Yaris Cross, Kia Sportage, czy Hyundai Tucson.

Ten ostatni sięgnął ostatnio po mocny atut, jakim jest nowa niższa cena. W efekcie wpłynęło to na preferencje zakupowe Polaków w czerwcu. Koreański SUV skusił tak wielu, że ten model ukradł sprzedaż Toyocie, wyprzedzając popularnością modele C-HR i Yaris Cross. Koreański SUV doczekał się 984 rejestracji w czerwcu, a w całym roku 2025 zarejestrowano 5341 egzemplarzy Tucsona.

Hyundai postawił na ofertę, która wyróżnia się na tle uznanych konkurentów. Komfort, technologia i wydajność są podstawą, a to plus dynamiczny i stylowy design bez wątpienia miało wpływ na sukces modelu. Zwłaszcza że producent oferuje w katalogu bestsellera technologię hybrydową HEV oraz PHEV.

Piękniejszy po odnowieniu SUV może wpłynąć na preferencje zakupowe Polaków. Obecny w ofercie w kilku wariantach mechanicznych chwali się pięciocyfrową zniżką. W efekcie Polacy skorzystali z okazji i kupili sobie SUV-a, oszczędzając 16 000 zł (HEV), 21 000 zł (PR2024, MY 2025) lub nawet 30 000 zł (PHEV).

Prawdą jest, że w modnym segmencie SUV ikoną jest Toyota, ale dostrzeżono atrakcyjny design Tucsona oraz technologie i napęd stawiający na wydajność. To wszystko sprawiło, że uznaje się go obecnie za poważnego konkurenta do objęcia sprzedażowego podium japońskiej marki.

Hyundai Tucson silnik cena spalanie sprzedaż wyniki popularność opinie oceny hybryda SUV
Na SUV-a koreańskiej marki dzięki atrakcyjnym ofertom zdecydowało się wielu Polaków, fot. Hyundai

Piękniejszy i z ogromnym bagażnikiem Tucson płynie na fali popularności

Atrakcyjna cena to ważny argument, ale wszyscy wiemy, że moda na Tucsona zapanowała dzięki wszechstronności jego układów napędowych. Oferta uwzględniająca wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in, jest w sam raz dla poszukujących oszczędności energii bez poświęcania mocy. Najtańszy Tucson Hybrid to teraz wydatek 147 900 zł, a opcja z wtyczką wymaga wydania 169 900 zł. Tucson z silnikiem 1.6 T-GDI 6MT (160 KM) kosztuje w promocji 123 900 zł. Dla porównania Toyota C-HR to wydatek co najmniej 120 700 zł (140 KM). W konfiguracji z technologią PHEV trzeba na nią wydać 180 900 zł.

SUV Hyundaia zyskuje uwagę nie tylko w Polsce. Widać to doskonale, jeśli prześledzimy preferencje zakupowe na Starym Kontynencie. Na wielu rynkach zdołał pokonać Kia Sportage i pozostawić daleko w tyle ulubionego SUV-a Toyoty. Poza doskonałą konstrukcją i etykietą eko w zwycięskiej strategii pomaga mu rabat. Także ten obniżający cenę modelu z rocznika 2024.

Użytkownicy cenią koreański model za wyposażenie, dużą przestrzeń na nogi i pojemny bagażnik. SUV imponuje także rosnącą gamą najnowocześniejszych, inteligentnych technologii. Wersja hybrydowa nie zaniedbuje etykiety eko i aspektu ekonomiczności. Samochód, który rozpędza się do 186 km/h zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5,6 l lub 5,8 l/100 km (wersja 4×4). Pokochali go nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie.

Hyundai Tucson Hybrid NLine
Hyundai Tucson Hybrid NLine, foto: materiały prasowe producenta

źródło danych: SAMAR

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również