Nie jest chiński, ale kosztuje połowę tego, co terenowy SUV Toyoty. Nie rezygnuje przy tym z mocy i jakości

Duże SUV-y nie ma wielkiego znaczenia na europejskim rynku. Większą popularnością cieszą się zdecydowanie w USA. Decydują o tym w większości przypadków ceny wymagające grubych portfeli. Poszukujący dużego rodzinnego SUV-a w dobrej cenie mogą wziąć pod uwagę model, który kosztuje o połowę mniej od propozycji Toyoty.

SUV Rexton KGM
Podaj dalej

Rexton o mocy 202 KM to dobra alternatywa dla SUV-ów Toyoty i Forda

Za Toyotę Land Cruiser trzeba zapłacić 373 900 zł, a za Forda Bronco 339 300 zł. To marzenie miłośników jazdy w terenie, które często pozostaje niezrealizowane. Jeśli jednak marzy nam się duży rodzinny SUV, to Rexton od KGM (SsangYoung) jest dobrą alternatywą.
Ten model udowadnia, że duży rodzinny SUV długości prawie 5 metrów nie musi być niezwykle drogi. Jest w sam raz dla rodzin, które nie potrzebują samochodu o doskonałych właściwościach jezdnych poza asfaltem, lecz modelu, którym bez problemu poradzi sobie w określonym terenie.

Dużym atutem jest bagażnik o pojemności ponad 600 litrów i moc 202 KM, którą generuje silnik idealny do podróżowania. Dodatkowo napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia biegów pozwalają bez problemu pokonywać niektóre rodzaje terenu. Spójrzmy zatem, jak wyglądają ceny i wyposażenie tego modelu.

SUV KGM Rexton
fot. KGM Media

KGM Rexton już w standardzie oferuje wiele za połowę mniej od gwiazdy Toyoty

Prawdą jest jednak, że KGM Rexton nie ma aż takich właściwości terenowych jak SUV-y Toyoty i Forda. Jeśli jednak problemem jest cena, to KGM Rexton nie jest chiński, a może się pochwalić dobrą ceną, jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość nadwozia, moc i jakość.

Pozytywnym aspektem jest także wyposażenie. Już podstawowa wersja tego modelu JOY, jest bardzo bogato wyposażona i może mieć układ nawet 7 siedzeń. Na długiej liście funkcjonalności i udogodnień znajdziemy m.in.:
– 12,3″ cyfrowy zestaw wskaźników,
– nawigację z odtwarzaczem AV (Audio Video),
– Android Auto / Apple CarPlay, Bluetooth,
– czujniki parkowania przód / tył i kamerę cofania HD
– 2 gniazda USB typu C z tyłu (18W – do ładowania urządzeń)
– lusterka elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane z kierunkowskazem oraz oświetleniem okolic pojazdu
– 17″ felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 235/70,
– wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą,
– relingi dachowe,
– zaczepy na zakupy w bagażniku (dla wersji 5-miejscowej),
– półkę na podłodze bagażnika za 3 rządem siedzeń (dla wersji 7-miejscowej).

Tak wyposażonego SUV-a mamy z silnikiem Diesla i napędem na przednie koła w cenniku za 189 900 zł. W ofertach dealerów są jednak dostępne od ręki egzemplarze za 165 112 zł. Najbogatsza wersja Wild z napędem na cztery koła to wydatek 228 068 zł. Względem regularnej ceny katalogowej to oszczędność blisko 32 000 zł.

 KGM Rexton
fot. KGM Media

Podsumowanie

Jasne jest, że jeśli chodzi o możliwości terenowe, KGM Rexton nie dorównuje Toyocie, Fordowi i innym producentom. Jednak udźwig 3500 kg, 5 lat gwarancji, cena o połowę niższa oraz szereg argumentów wymienionych powyżej przemawiają na jego korzyść.

Z ogromnych bagażnikiem do 1997 l to pełnokrwite auto terenowe sprawdzi się wszędzie tam, gdzie inne SUV- y nie mają już wstępu. Nietuzinkowa stylistyka, moc i wyposażenie nie wymagają tu żadnych kompromisów.

SUV KGM Rexton 2024
Rexton został nazwany „Najlepszym samochodem 4×4 w 2023 roku” przez brytyjski 4×4 Magazine, fot. KGM Media

Przeczytaj również