Nowy Xpeng G9 debiutuje ulepszony w Chinach
Nie jest tajemnicą, że chiński Xpeng zamierza zintensyfikować ekspansję na Europę. Głównym modelem promowanym za granicą jest SUV G9. To bardzo udany model z segmentu elektrycznych SUV-ów, który dla wielu będzie stanowił świetną alternatywę dla Tesli. Chiński startup wspierany przez Volkswagena w styczniu ogłosił premierę modeli G9 i G6 w Finlandii. W dalszej kolejności podbije rynek Belgii i Luksemburga. W sumie Xiaopeng Motors ogłosiło, że zamierza wejść na rynek ponad 60 krajów i regionów na całym świecie. Zanim to jednak nastąpi, producent zaprezentował ulepszonego SUV-a G9 w Chinach.
SUV Xpeng G9 2025 ma być największą gwiazdą oferty chińskiego producenta. W nowej ulepszonej wersji trafia na rynek Chin, oferując luksus już w standardzie. Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, pozostaje bez zmian z długością 4891 mm i rozstawem osi 2998 mm. Z niewielkimi zmianami w przedniej osłonie chłodnicy, lifting modelu objął natomiast ulepszenia w zakresie nowego inteligentnego oświetlenia z dynamiczną interakcją języka światła. Tylna część samochodu korzysta z zespołu świateł przelotowych, doskonale widocznych w nocy. Dodatkowo na błotniku SUV-a zaprojektowano małą ozdobę i zainstalowano kamerę.

Chiński SUV po liftingu jest bardziej technologiczny
Lifting Xpeng G9 to większy komfort inteligentnej jazdy. Procesor Qualcomm Snapdragon 8295P obsługuje łączenie wielu ekranów, projekcję ekranu na różnych urządzeniach i funkcje łączności z samochodem, zapewniając wydajną i inteligentną interakcję. Moc obliczeniowa także jest zwiększona ( ponad dwukrotnie).
Podstawową technologią ulepszonego Xpeng G9 jest standardowo oferowany w całej serii SUV-a, inteligentny system jazdy Turing AI. Oferuje wiodące w branży możliwości inteligentnej jazdy dzięki dwóm układom NVIDIA DRIVE Orin i 26 elementom percepcyjnym. Obejmują one 11 kamer, 3 radary milimetrowe i 12 radarów ultradźwiękowych. Inteligentna zdolność prowadzenia pojazdu może być udoskonalana 30 razy w ciągu 18 miesięcy.
SUV potrafi na przykład rozpoznać 49 rodzajów przeszkód, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach drogowych.

W odnowionym SUV-ie każde miejsce jest VIP-owskie
Xpeng G9 2025 doczekał się nowych stylizacji. W katalogu kolorów nadwozia pojawił się nowy Starry Blue i Nebula White. SUV z białą perłową farbą z kontrastowym czarnym dachem jest teraz bardziej stylowy. Wnętrze SUV-a trafia do oferty w kolorach Moon Shadow Coffee, Elegant Gray, Morning Glow Brown i Starry Night Black. Ta ostatnia konfiguracja w standardzie łączy się z 21-calowymi wieloramiennymi, przyciemnianymi felgami aluminiowymi. Oprócz tego lifting modelu obejmuje nową wersję kolorystyczną „Black Warrior” z 20-calowymi pięcioramiennymi felgami sportowymi.
Wszystkie poziomy wyposażenia modelu reprezentują najwyższy luksus we wnętrzu. Poza tym standardowo korzystają z zawieszenienia pneumatycznego Vibracoustic z Niemiec. Obsługuje 5-stopniową regulację wysokości i 3-stopniową regulację tłumienia. W połączeniu z amortyzatorami Bilstein SUV automatycznie optymalizuje prowadzenie i komfort w zależności od warunków drogowych. Dodatkowo we wnętrzu fotele dysponują teraz możliwością masażu akupresurowego w przodu i z tyłu.

Chiński SUV uzupełnia zapasy energii w 12 minut
Seria ulepszonego Xpeng G9 z 2025 r. w wykorzystuje platformę wysokonapięciową SiC 800 V. Akumulatory mają możliwość ładowania od 10% do 80% w zaledwie 12 minut przy maksymalnej mocy ładowania 548 kW. Ponadto SUV może się pochwalić najniższym zużyciem energii w swojej klasie, wynoszącym 13,9 kWh, i zasięgiem CLTC wynoszącym do 725 km.
Jeśli chodzi o moc, Xpeng G9 występuje w dwóch wersjach: z napędem na tylne koła i na cztery koła. Pierwsza opcja ma moc silnika 258 kW (350 KM) i maksymalny moment obrotowy 465 Nm. Druga dysponuje całkowitą mocą 423 kW (575 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 695 Nm. W rezultacie SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Pojemność akumulatora wynosi 93,1 kWh (4×4/duży zasięg) i 79 kWh (standardowy zasięg), a zasięg CLTC to odpowiednio 725 km i 625 km.

Ile kosztuje Xpeng G9 2025 ?
Chiński SUV z napędem na cztery koła i akumulatorem 93 kWh kosztuje 278 800 juanów (148 000 zł). W tej cenie samochód ma zasięg 680 km (CLTC). Wersja Ultra z zasięgiem 725 km to wydatek 258 800 juanów (137 000 zł). Xpeng G9 Max z zasięgiem 625 km i akumulatorem 79 kWh kosztuje 248 800 juanów (ok. 132 000 zł).
Nowa oferta bardziej luksusowego i wydajnego Xpeng G9 pozwalająca posmakować technologii i ulepszeń pozwoli Xpeng Motors uzyskać większy udział w rynku. Musi się zmierzyć z rywalami tj. NIO ES8, AITO M7 i Li L8.
W Europie G9 z zasięgiem 570 km o mocy 313 KM kosztuje 59 600 euro ( 249 163,76 zł). Dla porównania nowa Tesla Model Y kosztuje tam 45 970 euro z zasięgiem 500 km i mocą 299 KM. Jeśli facelifting trafi do europejskiego cennika, będzie mógł wiele zaoferować tym, którzy nie chcą Tesli.


źródło: WRC Media, Xpeng