Nowe Audi A6 Avant to nie tylko takie większe A5
Marka z Ingolstadt, która od kilku dni zachęcała nas do udziału w premierze nowego Audi A6 Avant, nareszcie miała okazję oficjalnie pokazać nowy model z oznaczeniem C9.
Premiera nowego Audi A6 spotyka się z gorącym przyjęciem fanów marki. Rodzinny Avant obiecuje jazdę pierwszą klasą w segmencie pojazdów premium. Nadal doskonale łączy elegancki i dynamiczny design z najnowszymi technologiami marki. Teraz może się pochwalić wyjątkową aerodynamiką ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,25.
Teraz wyposażone w wydajne układy napędowe i technologie zawieszenia A6 ma sportowy charakter. Ponadto wciąż pozostaje komfortowym i co wielu cieszy spalinowym środkiem transportu. Sylwetka modelu nie przeszła rewolucji. Teraz jednak oprócz dużych kurtyn powietrznych i regulowanych wlotów chłodnego powietrza z przodu, zdobi ją efektowny spojler dachowy i panele aerodynamiczne. Widoczne po bokach tylnej szyby doskonale pełnią swoją rolę poprawiając aerodynamikę modelu. Sportowym akcentem przyciągającym wzrok jest także dyfuzor.

Rodzinny model o idealnych proporcjach jest teraz bardziej technologiczny i wydajny
Nowe A6 Avant jest typowym przedstawicielem nowego DNA marki. Personalizacja pojazdu obejmuje cały festiwal świateł z aktywnymi segmentami, łącznie z cyfrowymi tylnymi światłami OLED drugiej generacji. Wbrew pozorom nie pełnią jedynie roli ładnego dodatku, ale mają kluczowe zastosowanie dla bezpieczeństwa podróżowania pojazdem.
Wnętrze nowego Audi A6 jest nam znane z modelu A5. Oprócz trzech ekranów zastosowano w nim regulowany panoramiczny szklany dach, który można zacienić lub rozjaśnić. Podróż umili system dźwiękowy klasy premium z dźwiękiem 3D Bang & Olufsen z głośnikami w przednich zagłówkach. W opcji wyposażenia jest np. czterostrefowy pakiet automatycznej klimatyzacji oraz pakiet jakości powietrza.
Nowe Audi A6 chce się zapisać w kartach historii jako jeszcze lepsze w prowadzeniu, zwinniejsze i komfortowe. Wykorzysta w tym celu adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które reguluje wysokość nadwozia i amortyzuje wstrząsy, czy sportowy mechanizm różnicowy quattro. Pytanie, co dostaje pod maską i za ile?

Audi dotrzymuje słowa i stawia na wydajny napęd nowego A6 Avant
Marka z Ingolstadt już jakiś czas temu informowała, że zamierza oferować modele z pożądaną etykietą eko. Nie trzeba będzie rezygnować z osiągów, by kupić wydajne Audi A6.
Pod maskę rodzinnego Avanta trafia silnik benzynowy współpracujący z technologią łagodnej hybrydy MHEV plus. Wśród opcji mechanicznych do wyboru jest:
– 4-cylindrowy silnik 2.0 TDI o mocy 204 KM,
– 6-cylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 367 KM.
Nowa technologia napędu jak informowaliśmy, oszczędza nie tylko na emisjach, ale pozwala także na w pełni elektryczne parkowanie i manewrowanie. Ponadto nowe A6 Avant korzysta z energii elektrycznej także podczas powolnej jazdy po mieście. Technologia marki pozwala także dodatkowy zastrzyk mocy podczas ruszania lub wyprzedzania. Pozostaje ostatnie pytanie- ile kosztuje nowe Audi A6 Avant i czy będzie w sedanie?
Marka uruchomi zamówienia na nowy model jeszcze w marcu. Za podstawowy wariant z silnikiem o mocy 204 KM trzeba zapłacić co najmniej 58 000 euro (ok. 242 tys.zł). Cena modelu z dieslem i technologią MHEV plus zaczyna się od 61 700 euro (ok.257 tys.zł). Pierwsze pojazdy trafią do właścicieli pod koniec maja br. Jeśli chodzi o wersję sedan nowego modelu, Audi na razie odpowiedziało- bądźcie cierpliwi. To pozwala nam sądzić, że taka opcja trafi do katalogu nowego A6.


źródło: materiały prasowe producenta