Długo oczekiwany kompakt Kia EV4 debiutuje w Hiszpanii
Kia wybrała hiszpańską Tarragonę na miejsce premiery długo oczekiwanego modelu EV4. Elektryczny model będzie trudnym rywalem ze względu na jakość, modny design, przystępną cenę w stosunku do oferowanego wyposażenia.
O sukcesie marki na świecie zawsze decydował bogaty katalog modeli. Teraz, gdy do oferty wkracza nowa propozycja dla tych, którzy nie boją się elektromobilności, Kia aspiruje do pozostania w czołówce w rywalizacji o najlepsze miejsca w rankingach sprzedaży. Nowa pięciodrzwiowa Kia EV4 jest alternatywą dla nowej generacji modelu Ceed, który w tym roku trafi do oferty.
Zaprezentowane podczas Kia EV Day 2025 nowe EV4 trafi do oferty w nadwoziu sedan i hatchback. Bardziej wybredni postawią na pewno na wersję sportową GT. Przy czym warto wiedzieć, że każdy wariant modelu ma napęd na przednie koła i wydajną ładowarkę umieszczoną w przednich błotnikach. Odzyskuje ona energię z 10 do 80% w ciągu 31 minut (akumulator o największej pojemności) i 29 minut (model podstawowy).
Do wyboru pozostaną także dwie opcje zasięgu. Standardowa bateria o pojemności 58,3 kWh pozwoli pokonać dystans do 410 km. Druga opcja baterii o dużym zasięgu ma pojemności 81,4 kWh i pozwoli przejechać bez ładowania do 650 km. Bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,23 Cd optymalizuje osiągi modelu. Nowe modele KIA EV4 korzystają z tej samej platformy E-GMP co samochody elektryczne Grupy Hyundai, ale Kia wykorzystuje się 400 V.

Kluczowy dla elektrycznej strategii model sięga po nowoczesne technologie
Nowa Kia EV4 już z zewnątrz przyciągają uwagę, ale jeszcze lepiej robi to wnętrze pojazdu. Naszpikowany technologią model nie demonstruje tego przesadnie, bo Kia sięgnęła po minimalistyczne wzornictwo i postawiła na funkcjonalność.
Deskę rozdzielczą EV4 wyposażono w asymetryczną kierownicę z pojedynczymi ramionami i duży 12,3-calowy ekran cyfrowy zestawu wskaźników. Dodatkowo we wnętrzu znajduj się takiego samego rozmiaru ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz trzeci ekran dotykowy dla pasażera z przodu. Przednie siedzenia oddzielono przesuwaną konsolą oraz nowoczesnym obrotowym podłokietnikiem. Na pochwałę zasługuje fakt, że projektanci KIA nie zrezygnowali ze wszystkich fizycznych przycisków.

Kluczowy dla elektrycznej strategii model sięga po nowoczesne technologie
Nowa Kia EV4 już z zewnątrz przyciągają uwagę, ale jeszczze lepiej robi to wnętrze pojazdu. Naszpikowany technologią model nie demonstruje tego przesadnie, bo Kia sięgnęła po minimalistyczne wzornictwo i postawiła na funkcjonalność.
Deskę rozdzielczą EV4 wyposażono w asymetryczną kierownicę z pojedynczymi ramionami i duży 12,3-calowy ekran cyfrowy zestawu wskaźników. Dodatkow we wnętrzu znajduj się takiego samego rozmiaru ekran systemu informacyjno-rozrywkowego oraz trzeci ekran dotykowy dla pasażera z przodu. Przednie siedzenia oddzielono przesuwaną konsolą oraz nowoczesnym obrotowym podłokietnikiem. Na pochwałę zasługuje fakt, że projektanci KIA nie zrezygnowali ze wszystkich fizycznych przycisków.
Naszpikowany technologiami elektryczny model oferuje m.in.:
– asystenta głosowego, który wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe,
– 12-calowy wyświetlacz Head-up Display,
– długą listę asystentów jazdy,
– cyfrowy kluczyk Digital Key 2.0
– ośmiogłośnikowy system dźwiękowy Harmon/Kardon,
– Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) z nawigacją,
– najnowocześniejsze usługi przesyłania strumieniowego treści i łączności w samochodzie tj. YouTube i Netflix.
Dodatkowo zgodnie z szerokim przeznaczeniem EV4, jazdę i prowadzenie samochodu dostosowano tak, poprawić komfort i amortyzację, a także kontrolę i zwinność. Udoskonalona geometria napędu na przednie koła i zaawansowane wzmocnienia nadwozia poprawiają stabilność EV4 podczas pokonywania zakrętów i dynamikę reakcji.
Producent potwierdził, że EV4 hatchback zjedzie z taśm produkcyjnych fabryki w Żylinie (Słowacja). Sedan zaś wyjedzie z fabryki Kia Autoland Gwangmyeong EVO w Korei. Nowy model trafi do salonów w Europie w drugiej połowie 2025 roku.

