SsangYong po zmianie nazwy otworzy także zupełnie nowy oddział. Będzie odpowiedzialny za konkretny segment

SsangYong niedawno zmienił swoją nazwę na KG Mobility, ale to nie koniec zmian u koreańskiego producenta. Teraz stworzy zupełnie nowy oddział, który odziedziczy nazwę po jednym z brzydszych modeli, jakie pojawiły się w jego portfolio. Model o nazwie Musso był jednym z pierwszych, który „podbijał” rynek w tej części Europy. Teraz będzie stanowił nazwę nowego oddziału. 

ssangyong-musso-kg-mobility
Podaj dalej

Zupełnie nowa marka SsangYong

ssangyong-musso-kg-mobility
fot. KGM

SsangYong rozpoczął swoją działalność w latach 50. XX wieku, jednak oryginalną nazwę przyjął dopiero w 1986 r. Przed rokiem, w związku z ogłoszeniem upadłości i zmianą właściciela, firma zmieniła nazwę na KG Mobility. W ten sposób Koreańczycy chcą zapewne odciąć się od swojej dość problematycznej historii. Jednocześnie wiedzą, że nie mogą całkowicie odciąć się od przeszłości, wywołując w klientach odrobinę nostalgii. Dlatego też w wielu krajach firma istnieje pod nazwą SsangYong by KG Mobility. 

To wszystko jest wyjątkowo zagmatwane, musicie przyznać. Ale to nie koniec. Koreańczycy postanowili bowiem zamieszać jeszcze bardziej. Firma KG Mobility ogłosiła bowiem, że nazwa Musso, która pierwotnie należała do SUV-a firmy SsangYong, a następnie do samochodu dostawczego, będzie teraz nazwą oddziału. Będzie zajmował się samochodami dostawczymi, a pierwszym modelem ma być KGM Musso EV inspirowany konceptem O300 z 2023 roku. 

Na początek elektryk, potem także wersja spalinowa

ssangyong-musso-kg-mobility
fot. KGM

Podsumowując – firma znana wcześniej jako SsangYong wykorzysta nazwę jednego ze swoich modeli, który będzie odpowiedzialny za jeden konkretny segment. Pierwszym samochodem ma być elektryczny pickup. Jednakże, Koreańczycy wiedzą, że nie zwojują nim świata, więc w niedalekiej przyszłości ma pojawić się także wersja z silnikiem spalinowym. 

Obie wersje będą ściśle powiązane z najnowszym SUV-em o nazwie Torres. Widzimy tu wąskie diody LED, połączone równie wąskim paskiem i charakterystyczne przednie zderzaki. Koreańczycy wykorzystają także tę samą architekturę, co w przypadku elektrycznego Torresa EVX. W pickupie znajdziemy jednak wydłużony rozstaw osi i nieco dłuższy tylny zwis. Pickup ma pojawić się z dwoma silnikami elektrycznymi i obiema osiami skrętnymi. 

Na chwilę obecną nie znamy szczegółów wersji spalinowej. Możemy jednak domyślać się, że podobnie jak w przypadku innych samochodów tej marki, SsangYong (czy raczej Musso) wykorzysta tę samą, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1.5 litra co w przypadku innych modeli. 

Przeczytaj również