Ikona lat 80 powraca. Producent wyeliminuje słaby punkt rywala Renault i ulepszy go we wszystkim

Końcówka 2024 roku w motoryzacji to czas wyprzedaży oraz ujawniania planów na nadchodzący rok. Wśród najbardziej oczekiwanych nowości są dwa odnowione modele największego rywala Renault w segmencie miejskich samochodów.

Rywal Renault Clio doczeka się nowej wersji mechanicznej
Podaj dalej

Hiszpanie sięgają po ikonę lat 80

Nie ulega wątpliwości, że SUV-y są na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych modeli, ale segment miejskich samochodów wzbogacony o ciekawe modele zaczyna budzić się do życia. Renault ma w nim swoje gwiazdorskie Clio, które w pierwszej połowie 2024 było trzecim najchętniej kupowanym samochodem w Europie. Czy uda mu się powtórzyć wynik, jeśli do gry wkroczy odnowiona ikona lat 80 z hiszpańskim rodowodem?

Seat już potwierdził, że wyeliminuje słabe ogniwo w swojej Ibizie tak, aby wjechała w 2025 rok z fanfarami. Model, który świętował w tym roku 40-lecie istnienia, wypuszczając na rynek specjalną urodzinową edycję doczeka się odnowionej wersji. To będzie wymagało od Hiszpanów inwestycji, ale efekt może rozwiązać problem związany m.in. z niezbyt zadowalającymi wynikami sprzedaży.

Prawdą jest, że odnowiony wizerunek hiszpańskiej gwiazdy w segmencie miejskich samochodów nie jest tajemnicą. Seat bezwstydnie pokazał go na początku tego roku. Nie ujawnił jednak ważnego szczegółu, jakim jest nowa oferta uwzględniająca pożądany wydajny napęd.

rywal Renault Clio dostanie nową technologię napędu
Seat Ibiza i Arona FL 2025 źródło: YouTube

Seat Ibiza powalczy z Renault Clio na technologie

Głęboki lifting, jakiego doczeka się w 2025 roku Seat Ibiza, pozwoli mu stanąć do walki na nowe technologie z Renault Clio. Wiadomo bowiem, że miejski model nie będzie jedynie odświeżony z wyglądu i ulepszony pod względem wyposażenia. Taktyczny ruch obejmuje również nową opcję mechaniki, która jest nie tylko modna, ale pozwala nosić etykietę eko.

Dyrektor generalny Seata i Cupry, Wayne Griffiths potwierdził bowiem spekulacje, że ten niegdyś bardzo popularny model oraz Seat Arona doczekają się oferty z napędem hybrydowym.

„W przyszłym roku pokażemy nowe wersje Ibizy i Arony. My, podobnie jak Volkswagen, chcemy wydłużyć cykl życia tych produktów, nie tylko dzięki normie EU7, ale także dzięki hybrydyzacji, ponieważ właśnie tego tam brakuje: modeli hybrydowych”-— powiedział Griffiths, przemawiając na gali Car of the Year.

Wersje hybrydowe Ibizy i Arony staną się zatem atrakcyjną opcją dla swoich bezpośrednich rywali. Wprowadzenie ich na rynek odbędzie się w 2025 roku. Szkoda, że trzeba było czekać tak długo, by wyeliminować słabe ogniwo hiszpańskich modeli.

Seata Ibizę można obecnie kupić taniej. Najtańsza wersja o mocy 80 KM kosztuje 64 000 zł. Za najbogatszą o mocy 150 KM i z automatyczną skrzynią biegów zapłacimy 107 700 zł. To bardzo kusząca propozycja pozwalająca cieszyć się niskim zużyciem paliwa i 5 gwarancją bezproblemowej jazdy. Rabat na nowego Seata Aronę sięga zaś 15 000 zł.

piec generacji Seata Ibizy
Po 40 latach, 5 generacjach i ponad 6 milionach sprzedanych egzemplarzy SEAT Ibiza stał się ikoną foto:materiały prasowe producenta

źródło: Autocar.uk

Przeczytaj również