Hiszpanie sięgają po ikonę lat 80
Nie ulega wątpliwości, że SUV-y są na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych modeli, ale segment miejskich samochodów wzbogacony o ciekawe modele zaczyna budzić się do życia. Renault ma w nim swoje gwiazdorskie Clio, które w pierwszej połowie 2024 było trzecim najchętniej kupowanym samochodem w Europie. Czy uda mu się powtórzyć wynik, jeśli do gry wkroczy odnowiona ikona lat 80 z hiszpańskim rodowodem?
Seat już potwierdził, że wyeliminuje słabe ogniwo w swojej Ibizie tak, aby wjechała w 2025 rok z fanfarami. Model, który świętował w tym roku 40-lecie istnienia, wypuszczając na rynek specjalną urodzinową edycję doczeka się odnowionej wersji. To będzie wymagało od Hiszpanów inwestycji, ale efekt może rozwiązać problem związany m.in. z niezbyt zadowalającymi wynikami sprzedaży.
Prawdą jest, że odnowiony wizerunek hiszpańskiej gwiazdy w segmencie miejskich samochodów nie jest tajemnicą. Seat bezwstydnie pokazał go na początku tego roku. Nie ujawnił jednak ważnego szczegółu, jakim jest nowa oferta uwzględniająca pożądany wydajny napęd.
Seat Ibiza powalczy z Renault Clio na technologie
Głęboki lifting, jakiego doczeka się w 2025 roku Seat Ibiza, pozwoli mu stanąć do walki na nowe technologie z Renault Clio. Wiadomo bowiem, że miejski model nie będzie jedynie odświeżony z wyglądu i ulepszony pod względem wyposażenia. Taktyczny ruch obejmuje również nową opcję mechaniki, która jest nie tylko modna, ale pozwala nosić etykietę eko.
Dyrektor generalny Seata i Cupry, Wayne Griffiths potwierdził bowiem spekulacje, że ten niegdyś bardzo popularny model oraz Seat Arona doczekają się oferty z napędem hybrydowym.
„W przyszłym roku pokażemy nowe wersje Ibizy i Arony. My, podobnie jak Volkswagen, chcemy wydłużyć cykl życia tych produktów, nie tylko dzięki normie EU7, ale także dzięki hybrydyzacji, ponieważ właśnie tego tam brakuje: modeli hybrydowych”-— powiedział Griffiths, przemawiając na gali Car of the Year.
Wersje hybrydowe Ibizy i Arony staną się zatem atrakcyjną opcją dla swoich bezpośrednich rywali. Wprowadzenie ich na rynek odbędzie się w 2025 roku. Szkoda, że trzeba było czekać tak długo, by wyeliminować słabe ogniwo hiszpańskich modeli.
Seata Ibizę można obecnie kupić taniej. Najtańsza wersja o mocy 80 KM kosztuje 64 000 zł. Za najbogatszą o mocy 150 KM i z automatyczną skrzynią biegów zapłacimy 107 700 zł. To bardzo kusząca propozycja pozwalająca cieszyć się niskim zużyciem paliwa i 5 gwarancją bezproblemowej jazdy. Rabat na nowego Seata Aronę sięga zaś 15 000 zł.
źródło: Autocar.uk