Czy tak będzie wyglądała nowa Dacia Sandero?
Budżetowy bestseller, Dacia Sandero nowej generacji, powoli zaczyna nabierać kształtu. Samochód w segmencie kompaktowym będzie próbował podbierać sprzedaż takim modelom jak Toyota Corolla, czy Skoda Octavia. I choć wydaje się, że samochód powinien wyglądem przypominać Bigstera i Dustera, to jednak nie brakuje cyfrowych zapowiedzi.
Na chwilę obecną rumuński producent jest bardzo oszczędny jeśli chodzi o informacje dotyczące nowego Dustera. Na szczęście możemy liczyć na cyfrowych specjalistów z portalu motor1, którzy przewidują, jak będzie wyglądać nowy bestseller Dacii.
Cyfrowe rendery pokazują nam samochód, który swoim kształtem i sylwetką z daleka przypomina obecne Sandero. Jednakże, jeśli przyjrzymy się bliżej, zauważymy dużo ważnych zmian stylistycznych. Zmieniony został cały przód, grill z nowym logo Dacii, a także ciekawie wyglądająca listwa przechodząca od świateł aż po lusterka boczne. Na tylnym słupku także widnieje logo Dacii.
Samochód będzie prawdziwym bestsellerem
Jak wspomnieliśmy, za zdecydowaną większość sprzedaży Dacii odpowiada model Duster. Jego nowa generacja już dziś cieszy się dużą popularnością. Ale nie możemy zapominać, że wciąż na rynku jest wielu klientów, którym nie odpowiada samochód w nadwoziu typu SUV. Aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg, nowe Sandero ma otrzymać wersję w 100 procentach elektryczną. Będzie ona oparta na silnikach i akumulatorach zastosowanych w najnowszym Renault 5 E-Tech.
Co ważne, Dacia nie porzuci jednak silników spalinowych. Rumuński producent wie, że musi pozostać niedrogim, trafiającym do większości klientów. O ile nie pojawią się jakieś niespodzianki, Sandero pozostanie w segmencie B. Powinien więc zachować swoje obecne, kompaktowe wymiary (długość 4,10 metra). Co ważne, obecny model jest już bardzo satysfakcjonujący jeśli chodzi o przestrzeń w środku. Sandero oferuje przecież całkiem przyzwoite 328 litrów przestrzeni bagażowej.
Nowy model otrzyma także podniesiony wariant Stepway. Ma on swoją odrębną stylistykę i nieco podniesiony prześwit. Dacia nie pominie także wersji hybrydowych, czy układów napędowych na biopaliwa. Głównym rywalem będzie Citroen C3, ale Rumuni na pewno będą chcieli podebrać także klientów Toyoty, czy Skody.