Nowy SUV pokazuje kierunek na przyszłość
Hyundai jest producentem posiadającym niezwykle szeroką gamę modeli. To oznacza też, że trudno mu utrzymać jednolity język wzornictwa. Koreańczycy nie oferują przecież spójnej tożsamości stylistycznej dla wszystkich swoich modeli w portfolio. Dzięki koncepcji Initium południowokoreańska marka daje nam spojrzenie na filozofię wzornictwa „Art of Steel”, która ukształtuje przyszłe modele.
To oczywiście SUV – odświeżająco pudełkowaty Initium jest przedsmakiem modelu produkcyjnego, który pojawi się w 2025 roku. Ma ogniwo paliwowe wodorowe. Oznacza to, że najprawdopodobniej będzie to następca modelu Nexo. Muskularny SUV ma aerodynamiczne, 21-calowe felgi, czy wybrzuszone błotniki z czarną plastikową osłoną.
Aby wyglądał jak najbardziej solidnie, Hyundai dodał bagażnik dachowy z wbudowanymi światłami i motywem HTWO, zarezerwowanym dla samochodów wodorowych. Ten motyw znajdziemy także na tylnych światłach, czy trzecim świetle stopu. Nietypowo ukształtowana szyba boczna przypomina Pontiaca Azteka. Tak, to dokładnie ten samochód, którym jeździł Walter White w serialu Braking Bad.
Hyundai pokaże Initium publicznie już w listopadzie
Producent twierdzi, że Initium może przejechać maksymalnie 640 kilometrów na jednym tankowaniu. Poprzedni model wodorowy, Nexo, który był dostępny w USA, mógł przejechać o 40 kilometrów mniej.
Silnik elektryczny jest mocniejszy o 40 koni mechanicznych w porównaniu ze starym crossoverem zasilanym wodorem. ylko jeden z korków wlewu paliwa służy do uzupełniania zbiornika wodoru, ponieważ drugi służy do funkcji Vehicle-to-Load. V2L pozwala właścicielom podłączyć pojazd do domowego gniazdka 220 V, aby zamienić Initium w power bank, zasilając urządzenia gospodarstwa domowego.
Hyundai na chwilę obecną nie pokazuje wnętrza swojej nowości, ale twierdzi, że pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca i mogą siedzieć wygodnie dzięki dużemu kątowi odchylenia fotela. Tylne drzwi mają szeroki kąt otwarcia, co ułatwia wchodzenie i wychodzenie z kabiny.
Initium zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Los Angeles i Auto Guangzhou w listopadzie. Wersja drogowa pojawi się w przyszłym roku.