Xpeng P7+ z technologią AI trafi na chiński rynek w listopadzie
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2024 r. Xpeng zaprezentował model P7+, który jak informowaliśmy TUTAJ, określa mianem „pierwszego na świecie pojazdu ze sztuczną inteligencją (AI)”. To jednocześnie dla firmy dobry moment, by ruszyć z przedsprzedażą nowego samochodu naszpikowanego technologią.
„Biorąc pod uwagę rosnący potencjał sztucznej inteligencji, Xpeng stawia sobie za cel zostanie światowym liderem w dziedzinie samochodów napędzanych sztuczną inteligencją w ciągu najbliższej dekady” — powiedział Brian Gu, wiceprezes i prezes Xpeng.
Nie wiemy jeszcze, kiedy i na jakie rynki poza Chinami trafi inteligentny P7+, ale cennik w Chinach jest na tyle atrakcyjne, że w niespełna dwie godziny od uruchomienia przedsprzedaży zarezerwowano 30 000 egzemplarzy pojazdu. Na tamtejszy rynek trafi na początku listopada. Ile trzeba zapłacić za SUV-a wyposażonego w sztuczną inteligencję?
Cena przedsprzedażowa P7+ dla chińskich klientów to nieco ponad 116 000 zł
Wiadomo już, że najtańszy Xpeng P7+ z technologią AI w przedsprzedaży zaczyna się od kwoty 209 800 juanów (ok. 116 167 zł). To oczywiście na razie oferta dla klientów w Chinach, którzy na początek muszą wpłacić depozyt celowy w wysokości 99 juanów, który obniży kwotę pozostałą do zapłaty.
Nowy samochód Xpeng, który zalicza się do pojazdów średniej i dużej wielkości. Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego SUV-a wynoszą odpowiednio 5056/1937/1512 mm, rozstaw osi 3000 mm, a współczynnik oporu powietrza 0,206.
Jeśli chodzi o design, to samochód charakteryzuje się nowym językiem stylistycznym, ale zachowuje rodzinny styl i oferuje stosunkowo dużą przestrzeń wewnętrzną.
Przód zaprojektowano w stylu Robot Face z przelotowymi paskami świetlnymi LED. Ostrzejszy kształt wybrzuszonej maski dodaje Xpeng P7+ sportowego charakteru. Z boku nadwozie Xpeng P7+ przyjmuje kształt typu fastback. Tylne światła, mają prosty styl przelotowy, który raczej bardziej pasuje do prostego i mniej technologicznego pojazdu. To, co najcenniejsze kryje się we wnętrzu pojazdu. Poza pełną tablicą wskaźników LCD oraz dwuramienną wielofunkcyjną kierownicą, konsolę środkową wyposażono w multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 15,6 cala z wbudowanym chipem Qualcomm 8295P i sztuczną inteligencją.
Xpeng P7+ to świetna alternatywa dla Modelu 3 Tesli
Jeśli chodzi o inteligentną jazdę, to Xpeng P7+ jak informowaliśmy, wyposażono w nowe rozwiązanie do inteligentnej jazdy – Xpeng AI Eagle Eye Vision Solution. Największą zmianą jest poprawa percepcji i szybkości rozpoznawania. Według oficjalnej prezentacji, poprawa percepcji tego rozwiązania Eagle Eye Vision wzrosła o 125%, a szybkość zdolności rozpoznawania wzrosła o 40%. Jednocześnie rozwiązanie to jako pierwsze w branży przyjmuje jednopikselową architekturę LOFIC, która skutecznie działa w każdym świetle. Nie boi się ciemności, oślepienia i dużych różnic w natężeniu światła.
Znając już dane na temat mocy, zasięgu i ceny, wiemy, że XPeng P7+ jest świetną opcją dla Modelu 3 Tesli. Oczekuje się, że relacja ceny i wyposażenia będzie równie atrakcyjna dla klientów z Europy. Nie dość, że inteligentny, to zmieści 33 walizki podręczne. Ponadto w standardzie oferuje platformę wysokiego napięcia 800 V od XPeng G9 i G6. To pozwoli na ultraszybkie ładowanie i zużycie energii na poziomie 11,6 kWh/100 km- lepsze niż u konkurencji w tym segmencie. Moce w zależności od wersji 244 KM i 312 KM oraz zasięg 575 km i 685 km są więcej niż przyzwoite.
Inteligentny system P7+, który obejmuje 2 kamery 8M z przodu i z tyłu P7+, a także radary milimetrowe i radary ultradźwiękowe to nie wszystko. Jeśli chodzi o konfigurację, nowy samochód Xpeng wyposażono m.in.:
– w dwa panele do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych o mocy 50 W,
– 20 głośników HIFI o wysokiej jakości, obsługujących panoramiczny dźwięk przestrzenny 7.1.4,
– trzy zapachy do luksusowego samochodu w standardzie,
– panoramiczny dach i wiele innych funkcjonalności.
Podsumowując, na europejskich rynkach pojawi się nowy ekscytujący pojazd elektryczny. Na razie można go podziwiać jednak tylko na Paris Motor Show, na stoisku XPeng w hali 6.