Przed MG mogą już drżeć rywale nie tylko z rynku samochodowego
Warto przypomnieć, że MG zostało w tym roku partnerem wicemistrzów Premier League, Arsenalu Londyn. Futbolowy duch marki przeniknął także do Polski. Na stadionie Legii Warszawa zaprezentowano drużynę sezonu MG Motor F.C. Co to właściwie oznacza?
Z jednej strony to autentyczna drużyna piłkarska, która będzie występować w stołecznej lidze biznesu. Co ciekawe, także dziennikarze (na zdjęciu powyżej ten niespełniony napastnik z nadwagą w czerwonym stroju to ja) mieli okazję rozegrać sparing w barwach drużyny MG Motor F.C. Nikt mi nie zapłacił za to co teraz napiszę, ale po tym, co pokazali niektórzy przedstawiciele zespołu brytyjskiej marki, to rywale ligowi mogą już nieco trząść portkami przed startem nowego sezonu.
Na kompleksie boisk przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie trening i sędziowanie zapewnił nam były piłkarz, a obecnie ekspert piłkarski Radosław Majdan. Z kolei na głównym boisku konferansjerską oprawą zajął się dobrze znany komentator Polsatu. „Ze stadionu Legii Warszawa przy ulicy Łazienkowskiej wita państwa Bożydar Iwanow” – tym charakterystycznym wstępem z jego strony zaczęła się prezentacja samochodowej drużyny sezonu MG Motor F.C.
8-osobowy skład drużyny sezonu
W polskiej ofercie będzie ich w tym roku na tyle dużo, że stworzono z tego właśnie niezły team. Na „bramce” ustawiono kompaktowego SUV-a MG ZS w wersji spalinowej. Na prawym boku obrony hatchback MG3 o bliźniaczej technologii napędowej. Środek i lewą stronę bloku defensywnego obstawiają unikalne hybrydy, czyli MG3 Hybrid+ (przeczytajcie nasz test) oraz zupełnie nowa wersja MG ZS Hybrid+.
Do środka pomocy wstawiono jednego z najpopularniejszych elektryków w Polsce (6. miejsce) MG4. Na prawej stronie szybki skrzydłowy MG Cyberster, czyli jedyny na rynku elektryczny roadster. Na lewej flance odnowiony w tym roku MG HS w technologii PHEV (hybryda plug-in), a na szpicy także HS w wersji spalinowej (przedliftowa odmiana jest bestsellerem marki w Polsce).
MG HS Plug-In Hybrid nową gwiazdą teamu
Gwiazdą wieczoru na stadionie Legii był zwłaszcza MG HS w wersji PHEV. Oprócz niskiej ceny (w promocji od 156 500 zł), marka chce odróżnić się od innych hybryd plug-in osiągami. Auto zaprojektowano tak, aby na jednym tankowaniu oraz przy pełnym naładowaniu przejechać ponad tysiąc kilometrów. To zasięg rzadko spotykany w PHEV-ach, podobnie jak zasięg w zeroemisyjnym trybie elektrycznym wynoszącym aż 100 km. Duży w tym wkład baterii o pojemności aż 21,4 kWh.
Hybrydowy układ napędowy o mocy 339 KM z silnika benzynowego 1.5 turbo dostarcza maksymalnie 143 KM. Reszta podchodzi z mocnego silnika elektrycznego (max 183 KM) zasilanego generatorem, który umożliwia odciążenie jednostki spalinowej. W efekcie zużycie paliwa wynosi zaledwie 0,54 l/100 km (emisja CO2 tylko 14 g/km!), a ciekawostką jest fakt, że automatyczna skrzynia biegów ma jedynie dwa biegi dla wyższych prędkości. Oczywiście taki SUV też żwawo przyspiesza, bo do setki wkręca się w 6,9 s, a maksymalnie pojedzie 200 km/h.
Nowy MG HS, także w odmianie spalinowej przyciąga zdecydowanie designem. Ten sprawia, że auta wyglądają zdecydowanie na droższe (a najtańsze MG HS w promocji kosztuje tylko 109 900 zł). W środku jest jakby luksusowo, zwłaszcza z tapicerką w stylu skórzanym w odcieniach czerni i brązu. Na zdjęciach wygląda to naprawdę pięknie, ale jeszcze lepsze wrażenie robi to na żywo. Do tego dwa duże (12,3″) ekrany multimedialne czy podgrzewane fotele sprawiają, że za naprawdę dobrą cenę uzyskujemy naprawdę komfortowego i bezpiecznego SUV-a (systemy asystujące MG Pilot w standardzie).
Cennik nowego MG HS Plug-In Hybrid | ||
wersja wyposażenia | EXCITE | EXCLUSIVE |
cena katalogowa | 164 500 zł | 173 500 zł |
cena promocyjna | 156 500 zł | 165 500 zł |
Ile będą kosztować kolejne nowości od MG w Polsce?
Jeszcze tej jesieni klienci będą mogli kupić też hybrydowego ZS-a. Ten kompaktowy B-SUV o mocy 197 KM zaoferuje zużycie paliwa na poziomie 5 l na setkę. Najtańsza wersja z systemami wsparcia kierowcy MG Pilot, automatyczną klimą i fabryczną nawigacją kosztuje 98 900 zł. Pośrednia odmiana Excite z np. reflektorami LED czy czujnikiem deszczu to wydatek 107 800 zł. Górna granica, czyli wersja Exclusive m.in. z kamerą 360 czy 18-calowymi alufelgami zatrzymuje się na pułapie tylko 116 700 zł.
Z kolei poznaliśmy też już polskie ceny MG Cyberster, czyli jedynego na rynku elektrycznego roadstera. Wersja tylnonapędowa RWD (340 KM) będzie kosztować 277 900 zł, a opcja 4×4 AWD (510 KM) 299 900 zł. Oba warianty będą dostępne z baterią o pojemności 77 kWh i z ciekawymi wariantami kolorystycznymi.