Polacy pokochali chińskiego SUV-a
Nie jest tajemnicą, że modele od MG Motor są świetną opcją na nowego SUV-a przy ograniczonym budżecie. Wśród najchętniej kupowanych modeli marki w Europie i w Polsce jest właśnie MG HS. Teraz kiedy pojawia się na scenie, pełen udoskonaleń zyskuje kolejny oręż do walki z rywalami w segmencie C-SUV.
MG Motor na debiut swojego hitu, zgodnie z planem wybrało imprezę Goodwood Festival of Speed 2024. Nie jest tajemnicą, że jest to z największych brytyjskich wydarzeń motoryzacyjnych. Nowy HS zyskuje nowocześniejszy wygląd. Jeśli chodzi o projekt nadwozia, to MG HS nawiązuje do stylu nowego MG3.
Nowy MG HS otrzymuje reflektory połączone listwą z tyłu, nową osłonę chłodnicy, wyrafinowane reflektory LED i relingi dachowe, ale nie tylko to jest nowe. Większy rozstaw osi obiecuje większą przestronność wnętrza. Esencją podkreślającą nadwozie SUV-a są duże nadkola i zderzaki.
MG HS 2025 podnosi poprzeczkę wyposażeniem i mechaniką
We wnętrzu odnowionego MG HS nie brakuje technologii. W kabinie znajdziemy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 12,3-calowy ekran dotykowy. To centrum dowodzenia kierowcy, które zarządza nowym systemem informacyjno-rozrywkowym kompatybilnym z Android Auto i Apple CarPlay.
Nowością w wyposażeniu MG HS jest także trójramienna wielofunkcyjna kierownica z ulepszonym sterowaniem. MG Motor miło zaskoczyło także większą pojemnością bagażnika, które teraz oferuje przestrzeń 507 litrów oraz jakością materiałów.
Producent wyposażył wszystkie wersje SUV-a w pakiet MG Pilot, który obejmuje szeroką gamę systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Na liście znajduje się tu m.in. system informujący o opuszczeniu pasa ruchu, aktywne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, system monitorowania martwego pola i asystent zmiany pasa ruchu.
Kompleksowo wyposażony HS w wesji Trophy oferuje:
– 19-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem,
– przednie światła przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i składane podgrzewane lusterka boczne z pamięcią,
– elektryczny fotel kierowcy z 6-kierunkową regulacją odcinka lędźwiowego,
– elektryczną klapę tylną,
– kamerę 360°,
– 8-głośnikowy system audio, iSmart z usługami na żywo, bezprzewodowe ładowanie smartfonów i funkcjonalność Vehicle-to-Load (V2L) w modelach PHEV w standardzie.
Warto wiedzieć, że MG pomimo znacznych ulepszeń nadal oferuje swoim klientom wyjątkowy stosunek jakości do ceny.
Odnowiony SUV MG Motor trafił do brytyjskiego cennika
Jeśli chodzi o mechanikę, to nowy MG HS pojawi się w ofercie zarówno w wersji benzynowej, jak i hybrydowej (PHEV) EHS.
Pierwsza z nich z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,5-l T-GDi rozwija moc 169 KM (275 Nm). Będzie go można kupic z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DCT. Przy czym zawsze z napędem na przednie koła. Nowy MG HS osiąga prędkość 100 km/h w czasie 9,4 sekundy.
Druga wersja hybrydowa łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 142 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 154 kW (209 KM). W tej konfiguracji SUV przyspiesza do setki w czasi 6,8 sekundy. Ponadto, dzięki akumulatorowi o pojemności 24,7 kWh może przejechać do 120 km w trybie w 100% elektrycznym. MG Motor wyposażyło HS w technologię V2L (Vehicle-to-Load) .
Na razie nowy MG HS trafił do brytyjskiego cennika w cenie początkowej 24 995 funtów (126 000 zł). Pierwsze dostawy przewidziano na koniec lipca. Jeśli chodzi o wersję PHEV, to powinna pojawić się w ofercie we wrześniu.
Nie wiemy na razie kiedy nowy MG HS dotrze do Polski. Być może stanie się to przed końcem 2024 roku.