Czy ten SUV będzie sprzedażowym hitem?
Na to pytanie nie będziemy w stanie odpowiedzieć przez najbliższych kilka miesięcy. Ale na papierze wydaje się, że Dongfeng ze swoją marką Forthing ma wszystkie papiery na to, aby trafić w gusta europejskich klientów. Co ciekawe, teraz rozpoczął na naszym kontynencie sprzedaż także nieco starszego modelu, stawiającego głównie na prostotę i niską cenę. Ale pod względem technologicznym nie ustępuje na krok najnowszym modelom koncernu.
Obecnie Dongfeng nie może pochwalić się wyjątkowymi wynikami sprzedażowymi w Europie. Ale oferta tej marki nie jest zła. Obecnie flagowym modelem jest SUV Forthing T5 Evo o długości 4,6 metrów z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 i mocy 197 KM. Ten samochód zaczyna się od 123 000 złotych. Czyli mniej niż słabsza i mniejsza Skoda Karoq.
Ale firma Donfgeng, zanim wprowadziła wersję Evo, w 2018 roku zaprezentowała pierwszego SUV-a o nazwie Forthing T5. Pod względem technicznym i technologicznym to dokładnie te same samochody. Teraz ten pierwszy trafia na Stary Kontynent, a dokładniej rzecz biorąc do Rosji. Ma on zaimponować klientom większą prostotą, wizualną skromnością, ale przede wszystkim, dużo niższą ceną. SUV będzie na chwilę obecną oferowany w jednej specyfikacji za cenę 86 000 złotych.
Nie tak stylowy jak wersja Evo, ale wciąż kuszący
Nieco starszy SUV korzysta z tej samej platformy i jest tak naprawdę dokładnie tym samym samochodem, co wersja Evo. Nie jest po prostu tak stylowy i ma bardziej klasyczny krój. Chińskie samochody oferowane w Rosji mają jednak mniejszą moc niż w innych krajach ze względu na benzynę o niższej liczbie oktanowej. Silnik spalinowy o pojemności 1.5 będzie więc dostosowany do 144 koni mechanicznych. Co ciekawe, to jednostka pochodząca od Mitsubishi, sparowana z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś.
W ofercie znajdzie się jedna wersja wyposażeniową, w której klienci mają znaleźć wszystko, czego będą potrzebowali. Nie zabraknie więc klimatyzacji, podgrzewanych i elektrycznie sterowanych przednich foteli, panoramicznego dachu, czy skórzanej tapicerki. SUV ma także tylne czujniki parkowania i szereg systemów bezpieczeństwa.
Jak na dzisiejsze standardy SUV oferuje bardzo ciekawy stosunek jakości i wyposażenia do ceny. Za podobną konfigurację w europejskiej konkurencji musielibyśmy przecież zapłacić przynajmniej dwukrotność tej ceny. Czy to jednak wystarczy, aby sprzedaż Dongfeng wystrzeliła? Czas pokaże.