Czy Citroën C3 Aircross przebije Peugeot 2008 swoją ofertą?
W segmencie B SUV-ów francuskiego Peugeot jest model 2008, który zdecydowanie się wyróżnia. Jest idealną propozycją dla tych, którzy nie szukają samochodu o większych gabarytach.
Kompaktowy SUV oferuje wystarczającą przestrzeń w kabinie i w bagażniku, a ponadto może się pochwalić dobrym stosunkiem jakości do ceny. Jednak do listy jego rywali dodano właśnie nowy model, który w perspektywie czasu może mu ukraść znaczną część sprzedaży. To Citroen C3 Aircoss.
Konkurencyjna marka zmodernizowała swój flagowy model na tyle, że jest obecnie bardziej wszechstronną opcją. Zwiększając jego gabaryty, zyskuje wielki atut, jakim jest możliwość przewożenia nawet 7 osób. Jak wypada pod względem mechanicznym?
Citroën C3 Aircross ma wszystko, by stać się najlepiej sprzedającym SUV-em
Wszechstronność to na pewno wielki atut odnowionego SUV-a Citroena. Kolejnym jest atrakcyjna cena. Na przykład model w wersji elektrycznej oferowany w dwóch wersjach wyposażenia YOU i MAX zaczyna się w cenniku od 120 800 zł, a kończy na 137 300 zł.
Niezależnie od konfiguracji w tej cenie otrzymujemy nowego SUV-a z akumulatorem o poj.44 kWh i zasięgiem do 324 km oraz mocy 113 KM. Z takim zestawem współpracuje jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów z trybem hamowania regeneracyjnego. Nowy Citroen e-C3 Aircoss może być ładowany prądem stałym z mocą 100 kW. W efekcie uzupełnienie energii od 20 do 80% zajmuje 26 minut (100 kW).
Model Peugeot z akumulatorem 50 kWh o mocy 136 KM zaczyna się w cenniku od 186 750 zł. Zasięg modelu w wersji Active pozwala na pokonanie dystansu do 343 km. To oznacza, że trzeba wydać więcej zyskując nieco większą moc.
Wiadomo, że obecnie na rynku znacznie większą uwagę cieszą się technologie hybrydowe. Tutaj nowy SUV Citroena zaczyna się od 112 300 zł i oferuje moc 136 KM oraz automatyczną skrzynię biegów. Etykieta eko to tylko jedna z korzyści. Warto wziąć także pod uwagę zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 5,5 l/100 km i możliwość pokonywania tras w mieście w 50% bez paliwa. Konkurent z logo Peugeot także o mocy 136 KM i z automatyczną skrzynią biegów w najtańszej wersji wyposażenia kosztuje 134 200 zł.
Zakładając, że podobnie jak w wersji benzynowej i elektrycznej nowy kompaktowy SUV Citroena nie będzie miał się czego wstydzić względem rywala, to z pewnością silnik hybrydowy okaże się najciekawszą opcją. Nawet jeżeli droższą, niż obecny model podstawowy, to wciąż w okazyjnej cenie, która pozwoli ukraść sprzedaż Peugeotowi 2008.