Czy ten SUV przebije się w Europie?
Cadillac Optiq to najnowszy SUV marki premium należącej do General Motors. Samochód zadebiutował dopiero co w Stanach Zjednoczonych, jednak model trafi także na rynek europejski. Pod „maską” znajdziemy dwa silniki elektryczne i maksymalny zasięg 480 kilometrów. Czy jednak mała sieć sprzedaży na naszym kontynencie nie zaszkodzi sprzedaży?
Opublikowane przez Cadillaca informacje na temat samochodu nie są kompletne. Choć znamy amerykańskie ceny, nie wiemy na chwilę obecną ile będzie kosztował SUV w Europie. Za Oceanem został on jednak wyceniony na 54 000 dolarów, czyli około 212 000 złotych. Za te pieniądze samochód oferuje jednak całkiem sporo luksusu.
SUV ma pojawić się na rynku europejskim do końca 2024 roku. Jego nadwozie nawiązuje do rodziny Cadillaca. Mamy tu zatem przednie światła w kształcie litery L i szczególnie wyraźną część pionową. Z tyłu zestaw został optycznie podzielony na dwie części. Jedna zintegrowana ze słupkami, druga po obu stronach tylnej klapy.
Wypasione wnętrze i najnowsza platforma GM
Inaczej mówiąc, jest to klasyczny SUV. Ma dach równoległy do podłoża i pochyloną tylną szybę, dzięki której nadwozie otrzymuje nieco więcej dynamiki. Boki są kręte i opracowane z myślą o jak najlepszej aerodynamice.
Wnętrze również jest podobne do innych nowych modeli z gamy Cadillaca. Mamy tu więc 33-calowy zakrzywiony panel i rozdzielczość 9K. Ekran dominuje na desce rozdzielczej, a fizyczne przyciski producent ograniczył do minimum. To rozwiązanie może zniechęcić wielu klientów. Dowiedział się o tym Volkswagen, który wraz z najnowszą odsłoną Golfa postanowił wrócić do klasycznych guzików.
Napęd tylko elektryczny
Cadillac Optiq oparty jest na platformie Ultium firmy General Motors. W chwili wprowadzenia na rynek SUV będzie dostępny z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na oś. Łącznie samochód będzie generował 300 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego. Bateria ma pojemność 85 kWh, a zapowiadany zasięg to 480 kilometrów. Ale szybkie ładowanie pozwoli na odzyskanie 126 kilometrów zasięgu w 10 minut.
Dostępne będą także różne systemy, takie jak hamowanie regeneracyjne, czy różne tryby jazdy. W pakiecie Super Cruise nie brakuje asystentów kierowcy, jednak w Europie będą one potrzebowały jeszcze zaakceptowania przez właściwe organy.