Na te chińskie auta muszą uważać Polacy. Okazały się kompletną porażką

Chińskie auta mocno zyskują na popularności, ale niektóre okazują się kompletną porażką. Nawet samochody w nadwoziu SUV nie uchroniły chińskiego Great Wall Motor przed sprzedażową katastrofą w Europie. W efekcie GWM zamknie swoją europejską centralę, pozbawiając pracy setkę ludzi. W tej całej sprawie nasuwa się ważne ostrzeżenie dla Polaków.

Chińskie auta Great Wall Motor / GWM
Podaj dalej

Nie wszystkie chińskie auta robią wrażenie w Europie

Jeszcze niedawno Great Wall Motor planowało w 2025 r. sprzedać milion samochodów poza Chinami. Patrząc jednak na powolną sprzedaż target przesunięto na 2030 r. Rozczarowaniem dla Chińczyków są przede wszystkim wyniki w Europie. W zeszłym roku na Starym Kontynencie marka GWM zanotowała tylko 6 300 rejestracji. Europejski rynek okazał się tym samym wyjątkowo mało istotnym w obliczu 316 018 szt. sprzedanych poza Chinami.

GWM Wey 03 / SUV
Hybrydowy SUV GWM Wey 03 nie okazał się hitem w Europie. // fot. GWM

Właściciele koncernu zapowiedzieli reakcję i zdecydowali się zamknąć w sierpniu swoją centralę w Europie. Z monachijskiego biurowca przy Max-Diamand-Strasse wylecą wszyscy, łącznie z dyrektorami. Pracę straci 100-osobowy personel. Niemiecki Manager Magazin sugeruje, że zarządzanie będzie odbywać się bezpośrednio z głównej siedziby GWM w chińskim Baoding.

Likwidacji ulegnie także plan dalszej ekspansji w Europie. Wkrótce GWM miał być obecny w Bułgarii, Islandii, Danii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Hiszpanii, Portugali i we Włoszech. Chińczycy na razie nie planowali rozpoczęcia sprzedaży w Polsce. GWM nadal pozostanie na rynkach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Szwecji.

Polacy powinni oprzeć się pokusie

Wkrótce może się okazać, że w obliczu takiej informacji samochody marki GWM zaczną trafiać do sprzedaży. W obliczu zapowiadanych dotacji na zakup używanego elektryka Polacy mogą być zainteresowani odkupem modeli z Niemiec. Należy jednak na to uważać, bo przy takim cięciu kosztów wyzwaniem może okazać się zwłaszcza serwis pojazdów. Niewykluczone, że samochody będą bardzo kusić swoimi cenami.

GWM Ora 03
Popularnością nie cieszył się nawet dość tani elektryk GWM Ora 03. // fot. GWM

W ofercie GWM są obecnie m.in. chińskie SUV-y klasy premium z napędem plug-in hybrid. Ceny w Niemczech nowego modelu GWM Wey 03 startują od 47 900 euro (ok. 205 tys. zł). Cennik większego GWM Wey 05 rozpoczyna się od kwoty 59 900 euro (ok. 255 tys. zł). Natomiast ceny elektrycznego hatchbacka GWM Ora 03 zaczynają się w konfiguratorze od 26 900 euro (ok. 115 tys. zł). Latem 2024 r. do sprzedaży trafi tam większe coupe, a mianowicie GWM Ora 07.

Przeczytaj również