Mały SUV Kia EV3 będzie oferowany na globalnych rynkach
Najnowszy członek w pełni elektrycznego składu – EV3 – będzie bardzo ważnym modelem w gamie koreańskiego producenta. SUV będzie oferowany na wszystkich globalnych rynkach. Sub-kompaktowy pojazd oferuje zasięg do 600 kilometrów w wersji dalekiego zasięgu.
Ponadto, najnowsza Kia wygląda w wersji produkcyjnej bardzo podobnie do koncepcji, jaką zobaczyliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Tym samym przyjmuje wiele stylistycznych akcentów z flagowego EV9. SUV ma delikatnie zmienioną grafikę świateł LED, ulepszone zderzaki, tradycyjne lusterka i nieco grubsze słupki.
SUV mierzy 4,3 metra długości, 1,85 metra szerokości i 1,56 metra wysokości. Do tego ma rozstaw osi na poziomie 2,68 metra. Jak wypada w porównaniu z innymi samochodami koreańskiego producenta? Jest na przykład o 105 mm dłuższy niż e-Soul, czy 120 mm krótszy niż e-Niro. To umieszcza go w samym sercu europejskiego segmentu B-SUV (sub-kompakt). To oznacza, że będzie rywalizował z takimi samochodami jak Peugeot e-2008.
Co znajdziemy pod maską małego SUV-a?
Kia EV3 otrzymała szeroko stosowaną architekturę E-GMP i będzie dostępna z pojedynczym silnikiem elektrycznym i dwoma opcjami akumulatora. Model standardowy otrzyma pojemność baterii 58,3 kWh, podczas gdy wariant dalekiego zasięgu otrzyma większą jednostkę 81,4 kWh. Ta ostatnia ma szacunkowy zasięg WLTP na poziomie 600 kilometrów. To znacznie większa liczba niż to, co otrzymujemy u elektrycznych rywali.
Pojedynczy silnik elektryczny wytwarza 201 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 283 Nm. Według koreańskiego producenta, model EV3 będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość wyniesie 170 km/h.
Kia jest również pierwszym producentem, który w segmencie kompaktowych SUV-ów wprowadził funkcję vehicle-to-load. Pozwala ona za pomocą samochodu ładować urządzenia zewnętrzne. Dodatkowo Kia wyposażyła EV3 w szereg zaawansowanych funkcji związanych z bezpieczeństwem, komfortem i ładowaniem. Zaawansowany system zarządzania ładowaniem pozwoli na naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent w około 31 minut.
W swojej klasie EV3 nie będzie mieć także konkurencji pod względem pojemności. Pod pokrywą maski z przodu znajdziemy mały 25-litrowy schowek. Natomiast z tyłu, pełnowymiarowy bagażnik pozwoli na schowanie aż 460 litrów bagażu. Produkcja EV3 ruszy w połowie sierpnia, a ceny i specyfikacje na polskim rynku będą ogłoszone w III kwartale tego roku. Samochód trafi do salonów jeszcze w IV kwartale.