Lamborghini idzie z duchem czasu i zmienia swoje logo
Zmiany logotypów nie są niczym nowym i stosuje się je co jakiś czas od bardzo dawna. Nie dotyczą one jednak tylko branży motoryzacyjnej. Głośnej zmiany dokonał kilka lat temu Juventus, przekreślając swój tradycyjny herb i zamieniając go na proste logo „J”. Lamborghini nie poszło aż tak daleko, a nowy logotyp wciąż będzie wszystkim nam kojarzył się z marką.
Lamborghini jest rozpoznawane jednak przede wszystkim dzięki swoim zuchwałym, ostro wyglądającym i przyciągającym uwagę supersamochodom. W nowym logo podejście jest jednak dużo bardziej… stonowane. Nowa tarcza z wściekłym bykiem została bardzo uproszczona w ramach świeżej identyfikacji wizualne marki z Sant’Agata Bolognese.
Nowe logo Lamborghini wpisuje się w minimalistyczny trend naszych czasów. Tym samym znosi „trójwymiarowy” wygląd swojego poprzednika. Nie ma żadnych odblasków, ma uproszczoną grafikę i nieco szerszy krój pisma. Wszystko to sprawia że mamy do czynienia z bardziej dyskretną i płaska estetykę, uzupełnioną przez nową kolorystykę. Podstawowymi barwami jest teraz czerń i biel z akcentami w kolorze żółtym i złotym.
Zmiany także na kanałach cyfrowych
Herb po kosmetycznych zmianach jest już widoczny na wszystkich platformach cyfrowych włoskiego producenta. Ma być także stosowany we wszystkich nadchodzących modelach. Według nieoficjalnych informacji, zadebiutuje w następcy Huracana, którego premiera planowana jest w nadchodzących miesiącach. Samochód ten otrzyma hybrydowy silnik V8 typu plug-in. Zmieniony emblemat finalnie trafi jednak także na istniejące modele, co ma na celu zachowanie spójności w całej gamie. Z nadchodzących planów wiemy także, że Lambo będzie przeprowadzać lifting Urusa.
To jednak nie wszystkie zmiany. Oprócz nowej stylistyki i zmienionego kroju pisma, włoski producent po raz pierwszy na swoich cyfrowych kanałach będzie wykorzystywał byka oddzielonego od tarczy. Ponadto, pojawi się także „nowy zestaw ikon” opracowany we współpracy z Lamborghini Centro Stile.
Wszystko to oznacza pierwszą zmianę logo włoskiej firmy i identyfikacji wizualnej od ponad dwóch dekad. Ale to zbiegło się w czasie z okresem transformacji samochodów. Celem firmy jest „lepsze ucieleśnienie swoich wartości odważnego, nieoczekiwanego i autentycznego”. Najnowsza aktualizacja to część projektu transformacyjnego „Direzione Cór Tauri”.