Hybrydowe MG 3 to prawdziwa okazja w 2024 roku
Nie jest tajemnicą, że nowe hybrydowe MG3 było jedną z najbardziej oczekiwanych premier Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Chiński gigant SAIC do końca trzymał w tajemnicy to, jak będzie wyglądał nowy model jego marki i nie ujawniał szczegółów dotyczących napędu.
Pierwszy pogląd na to, jak może wyglądać nadwozie i wnętrze modelu MG3, udostępniono publiczności w pierwszym tygodniu lutego. Wtedy także dowiedzieliśmy się, że jego silnik oferuje „bardzo dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i możliwość jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym”. To był jasny sygnał dla Toyoty, że zyska mocnego rywala dla swojego Yarisa.
Po debiucie w Genewie stało się jasne, że na europejskim rynku nowe MG3 znajdzie wielu nabywców. Nie dość, że oferuje poszukiwany napęd hybrydowy, to jeszcze ma niezłą jakość i wyposażenie. Poza tym jego design przyciąga wzrok i zwyczajnie się podoba. W związku z tym ma szansę wywindować sprzedaż marki MG w nowym segmencie kompaktowych samochodów miejskich.
Zagraniczne ceny wyjaśniają, dlaczego pogrąży model lidera napędu hybrydowego
Niedawno oficjalnie ogłoszono zagraniczne ceny nowego MG 3. Wiemy, że model w dwóch konfiguracjach kosztuje odpowiednio 18,495 funtów (93 345 zł) oraz 20 495 funtów (103 439 zł). To dlatego, że w najbliższej przyszłości MG3 trafi na rynek brytyjski, gdzie oczekuje się, że roczna sprzedaż wyniesie 10 000 sztuk.
W standardzie hybrydowy kompakt ma na wyposażeniu: MG Pilot, tylne czujniki parkowania, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala z nawigacją satelitarną, Apple CarPlay™ i Android Auto™. Alternatywą jest wersja Trophy. Ta dodatkowo oferuje m.in. podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewaną kierownicę, kamerę 360°, skórzaną tapicerką, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, czujnik martwej strefy z asystentem zmiany pasa ruchu i system bezkluczykowego otwierania pojazdu.
Wiadomo, że polski cennik będzie się różnił od brytyjskiego, ale patrząc dziś na modele oferowane w Polsce i w Wielkiej Brytanii nie należy się spodziewać, że będzie drożej. Klienci poszukujący modelu w rodzinnym stylu do użytku na co dzień zyskają zatem nową alternatywę na zakup nowego samochodu.
ciąg dalszy publikacji pod grafiką
Nowe MG3 mocniejsze od Yarisa i Clio
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, długość, szerokość i wysokość MG3 wynoszą odpowiednio 4113/1797/1502 mm. Rozstaw osi wynosi 2570 mm, a koła są 16-calowe. Pod względem napędy MG3 wyposażono w system Hybrid Plus, który składa się z 1,5 l silnika benzynowego i silnika elektrycznego. Łączna moc wyjściowa wynosi 192 KM i 250 Nm momentu obrotowego, co czyni MG3 mocniejszym od rywali Yarisa i Clio.
Warto wiedzieć, że w trybie EV akumulator hybrydy o pojemności 1,83 kWh umożliwi kierowcom pokonywanie krótkich dystansów przy wyłączonym silniku. Dostępny jest także tryb jazdy, w którym silnik może działać jak generator. To pierwszy tak konkurencyjny produkt giganta SAIC, który stanowi kamień milowy w rozwoju układu napędowego MG. Polacy zakochali się na razie w benzynowym SUV-ie chińskiego producenta. Czytaj także: Nowe MG3 to dopiero rozgrzewka. Chińczycy mają w zanadrzu świetnego SUV-a i dwa wspaniałe sedany
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.