Alfa Romeo zaczyna to, co nieuniknione
Chyba nikt nie może mieć dziś wątpliwości, że walka z ociepleniem klimatu to poważna sprawa i nie należy jej bagatelizować. Kolejne tygodnie stycznia czy lutego za każdym razem ogłaszane są najcieplejszymi w historii, a dziś (16 lutego) w wielu miejscach Polski temperatura ma osiągnąć nawet 16 stopni Celsjusza. Możemy mieć jednak wątpliwości, czy zmiany w branży motoryzacyjnej rzeczywiście wpłyną pozytywnie na nasz klimat. Ale wydaje się, że w wielu aspektach klamka już zapadła.
To koniec pewnej ery i smutny moment dla entuzjastów „prawdziwej” motoryzacji. Rządzący starają się za wszelką cenę przepychać samochody elektryczne, ale i wokół nich rodzi się coraz więcej pytań, aniżeli odpowiedzi. Nie zmienia to jednak faktu, że Alfa Romeo rozpoczyna wycofywać swoją jednostkę V6.
Pod młotek jako pierwszy trafia rynek w Ameryce. Tam klienci jako pierwsi stracą możliwość zamówienia nowego włoskiego samochodu z silnikiem V6. Alfa Romeo oficjalnie zaprzestanie sprzedaży najbardziej ekscytujących pojazdów spalinowych w Ameryce jeszcze w tym roku. Obecna oferta modeli Quadrifoglio ma zostać wycofana w czerwcu.
Zelektryfikowana przyszłość
Informacje te pochodzą bezpośrednio od Larry’ego Dominique, wiceprezesa Alfa Romeo ds. Ameryki Północnej. Napisał on na swoim koncie na LinkedIn, że kupujący zainteresowani nabyciem Giulii lub Quadrifoglio w obecnej formie powinni złożyć zamówienia tak szybko, jak to tylko dla nich możliwe.
Dominique napisał w swoim poście: – Modele Alfa Romeo Quadrifoglio Performance na ten moment żegnają się z Ameryką Północną. Jest to ostatnia szansa na posiadanie czterolistnej koniczyny tylko z silnikiem spalinowym. Kontynuujemy naszą metamorfozę do zelektryfikowanej przyszłości, ale to nie koniec historii. Możliwość zamówienia nowych modeli zakończy się w okolicach kwietnia 2024 roku. Ostatnie modele Quadrifoglio napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi dla USA i Kanady wyjadą z zakładu Cassino w czerwcu 2024 roku.
To nie koniec Quadrifoglio?
Silnik V6 o pojemności 2,9 litra czerpie inspirację z 3,9-litrowego V8 od Ferrari. Jednostka generuje 505 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 600 Nm. Zarówno sedan jak i SUV z tym silnikiem mają niezwykłe tempo i dynamikę jazdy.
Choć Alfa Romeo rozpoczyna wycofywać swoje silniki V6, niekoniecznie oznacza to koniec dla aut z serii Quadrifoglio. Dominique przyznał w swoim poście, że będą to ostatnie wysoko wydajne modele wyłącznie z silnikiem spalinowym. Jak zasugerował, marka pracuje nad zelektryfikowanym składem z dużą liczbą pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Zgodnie z plotkami następca Giulii może pojawić się na rynku w 2025 roku i mieć nawet 1000 koni mechanicznych.