Nowa mniej hardcorowa Honda Civic RS
Honda przywiozła na tegoroczne targi Tokyo Auto Salon kilka bardzo ciekawych eksponatów. Jednym z nich jest najnowszy prototyp Civica RS 2024. Jest on zdecydowanie najciekawszym z samochodów japońskiego producenta obecnych na targach. A wszystko dzięki temu, że już wkrótce trafi do produkcji i do sprzedaży. Samochód ma wypełnić lukę między standardowymi wersjami a hardcorowym Civiciem Type R.
Civic RS został zaprezentowany w całkowicie czarnym kolorze, co podkreśla jego dosyć dyskretny wygląd. Najważniejszym elementem nadwozia rzucającym się w oczy jest przeprojektowany przed zderzak. Charakteryzuje się on ostrzejszą powierzchnią i węższymi wlotami bocznymi.
Ponadto, Honda dołożyła czerwone emblematy RS zarówno z przodu jak i z tyłu swojego nowego samochodu. Subtelne ulepszenia wizualne sprawiają, że nowy samochód wygląda dosłownie jak bardziej delikatna wersja Type R. Choć należy przyznać, że reszta nadwozia i felgi aluminiowe zostały przeniesione bezpośrednio ze standardowego Civica.
Co ważne – będzie dostępna w manualu
Już dziś niektórzy klienci mogą kupić Civica z manualną skrzynią biegów. Co ciekawe, jest ona dostępna na rynku… amerykańskim. Japońscy klienci do tej pory musieli jednak zadowolić się automatyczną przekładnią CVT. To jednak zmieni się wraz z wejściem na rynek Civica RS, który w swojej ojczyźnie będzie dostępny z tradycyjnym lewarkiem.
Japoński producent nie ujawnia, jaki silnik będzie odpowiedzialny za przeniesienie napędu nowego modelu. Wydaje się jednak, że będzie to niezelektryfikowany, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5. Ponadto, Honda obiecuje dalsze udoskonalenia w „radości z jazdy”. To może sugerować zmienioną konfigurację podwozia, która pójdzie w parze z bardziej sportowym wyglądem.
Sportowa Honda Civic będzie sprzedażowym hitem?
Wydaje się, że japońskiemu producentowi brakowało właśnie takiego modelu na rynek japoński. Jednakże, idealnie wypełni on lukę między zwykłymi wersjami, a najbardziej hardcorowym Type R-em. Ale z nieoficjalnych zapowiedzi możemy wnioskować, że samochód będzie odpowiadał amerykańskiej specyfikacji Civica Si.
To oznaczałoby, że samochód otrzyma mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, technologie dopasowania obrotów, czy sztywniejsze sprężyny. Wersja Si na rynku amerykańskim ma także zmienione amortyzatory, grubsze drążki stabilizatorów, czy większe hamulce. Moc tego samochodu z silnika o pojemności 1,5 litra wynosi okrągłe 200 koni mechanicznych.