Xiaomi już oficjalnie wystąpiło o rejestrację znaków towarowych i złożyła wniosek patentowy
Chińskie Xiaomi złożyło wniosek o rejestrację szeregu chińskich i angielskich odpowiedników znaków towarowych dla „Xiaomi Automobile Gigafactory”, „Xiaomi EV Hyperfactory”, „Xiaomi Titan”, „Xiaomi Titan Alloy” i „Xiaomi Super Motor”.
Według Chińskiego Krajowego Urzędu ds. Znaków Towarowych Administracji Własności Intelektualnej obecny status znaku towarowego oczekuje na sprawdzenie. Międzynarodowa klasyfikacja tych znaków towarowych obejmuje m.in. narzędzia transportowe, materiały metalowe i naprawy budowlane.
Wiadomo, że jeśli chodzi o rozszerzenie działalności o sprzedaż części samochodowych, to Xiaomi Communication Technology Co, taki zakres dodało już w lipcu 2019. r. Ponad 12 miesięcy później, bo 12 listopada 2020 r. firma Pekin Xiaomi Mobile Software Co., Ltd. złożyła wniosek patentowy na elektrody do baterii litowych i baterie litowe. W dalszej kolejności, 30 marca 2021 r. ogłoszono, że w ciągu najbliższych 10 lat firma zamierza zainwestować 10 miliardów juanów w produkcję samochodów. Docelowo zaś ma zamiar stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów EV na świecie.
Na razie zaprezentowano nam tylko jeden pojazd- SU7. Jego debiut odbił się szerokim echem w świecie, a w centrach handlowych ustawiły się kolejki do podziwiania pierwszego samochodu giganta. Podczas grudniowej konferencji technologicznej Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny firmy, przedstawił pięć podstawowych technologii pojazdu. Wyjątkowy elektryczny układ napędowy, akumulator, duży odlew ciśnieniowy, inteligentny kokpit i autonomiczną jazdę.
Supersilniki HyperEngine V6 i V8 trafią do pierwszej partii pojazdów SU7
Chińskie media informują również, że podczas konferencji technologicznej, Dyrektor generalny Lei Jun zaprezentował samodzielnie opracowany przez firmę materiał stopowy „Xiaomi Titans Metal”, „Xiaomi HyperEngine” oraz inne nowo opracowane technologie.
Ponadto Lei powiedział, że jego firma jest jedynym kontynentalnym producentem samochodów zdolnym do masowej produkcji samodzielnie opracowanych materiałów stopowych.
Po tym, jak gigant elektroniczny oficjalnie ogłosił, że zbuduje samochód, jego pierwszym projektem było stworzenie supersilnika. Efektem tego projektu są dwa super silniki. To HyperEngine V6 i V8, które produkowane masowo trafią na montaż w pierwszej partii modelu SU7.
Gigant branży smartfonów samodzielnie opracował także nową platformę wysokiego napięcia z węglika krzemu o napięciu 800 V i maksymalnym napięciu 871 V. Ponadto zbudował także swoją fabrykę produkującą akumulatory. W rezultacie elektryczne SU7 oferuje dwa zasięgi przelotowe CLTC wynoszące 668 km i 800 km.
Platforma superszybkiego ładowania 800 V pozwala na uzupełnienie energii w akumulatorze do 220 km zasięgu przy 5 minutach ładowania. Zasięg 510 km SU7 uzyskuje po 15 minutach ładowania. Czytaj także: Xiaomi odpowiada na 100 pytań na temat elektrycznego SU7. Także na to, o cenie zakupu samochodu