Japoński SUV od Toyoty zyska w tym roku mocnego rywala
Wśród bezpośrednich rywali Toyoty w gamie modeli SUV w 2024 r. pojawi się hybrydowe Mitsubishi Outlander PHEV. Nie ma wątpliwości, że podbije sprzedaż japońskiego producenta. To jeden z najbardziej oczekiwanych modeli na rynku.
Toyota oferuje swój model w wersji hybrydowej typu plug-in, która dla wielu okazuje się wręcz najbardziej polecaną opcją, choć oczywiście droższą opcją niż hybryda z funkcją automatycznego ładowania.
Hybryda generuje największe oszczędności, gdy nie używa silnika spalinowego. Jazda wyłącznie w trybie elektrycznym (EV) jest możliwa, ponieważ hybryda to układ samoładujący się, który potrafi magazynować nadwyżki energii w baterii.
Hybryda typu plug-in, taka, jaką posiada SUV Toyota RAV4, rozbudowuje pełen napęd hybrydowy o dodatkową możliwość ładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu. Wyposażona w baterię o większej pojemności, umożliwia przejechanie nawet 75 km w trybie elektrycznym. Rzecz jasna bez konieczności uruchamiania silnika tradycyjnego i podłączania ładowarki.
To zaś sprawia, że są to modele, które nie wymagają ani kropli benzyny w zwykłych codziennych podróżach. Ponadto ze względu na obecność silnika spalinowego są idealne na długie podróże po drogach i autostradach. Średni koszt przejechania kilometra jest znacznie niższy.
Mitsubishi zaoferuje blisko 90 km jazdy w trybie elektrycznym
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV to model, który pod względem wielkości jest o krok od Eclipse Cross PHEV. Na fakt, że będzie on jednym z największych rywali Toyoty RAV4, składa się atut w postaci hybrydowego mechanizmu typu plug-in i napędu na cztery koła.
Outlander to SUV, któremu nie zabraknie możliwości jazdy w trybie elektrycznym na dystansie prawie 90 km. Tego nie można powiedzieć o wielu modelach w tej kategorii. To czyni go znacznie atrakcyjniejszą opcją i oznacza, że ukradnie sprzedaż Toyocie RAV4. Zwłaszcza że trzy poprzednie generacje Outlandera sprzedały się w Europie w liczbie ponad pół miliona egzemplarzy od wprowadzenia na rynek w 2003 roku. Flagowy nowy Outlander 4 generacji dzięki nowemu wzornictwu i technologii ma wiele do zaoferowania.
Powrót do Europy zaplanowano w 2024 roku. Mitsubishi Outlander PHEV to sprawdzona niezawodność dzięki 4-cylindrowemu rzędowemu układowi napędowemu 2,4 l i hybrydowemu układowi napędowemu. Polska strona modelu już jest dostępna. Cen jednak jeszcze nie znamy, tak, jak i oficjalnej premiery modelu w Europie i w Polsce. Mówi się o koszcie zakupu rzędu 229 160 zł. Zainteresowani klienci mogą zapisać się do newslettera. Dzięki temu będą na bieżąco z istotnymi informacjami, w tym tymi o premierze nowego Outlandera PHEV na naszym rynku.
Nowy SUV to synonim luksusu i innowacji. Wyróżnia się odważnym, wyrafinowanym i bardzo japońskim designem. Ze względu na rozmiary to prawdziwa rodzinna forteca na kołach. Zapewnia obszerną przestrzeń bagażową, a jakość wykonania jest daleka od Dacii. Tak jak i cena tego SUV’a.
Pierwsze dostępne testy rywala Toyoty RAV4 podczas, których pojazd użytkowano zimą w ciężkich warunkach, dalekich od idealnych potwierdzają, że inżynierowie zaprogramowali pojazd PHEV tak, aby automatycznie włączał silnik spalinowy, aby pomóc akumulatorowi w ogrzewaniu kabiny. To zatem będzie idealna opcja dla tych, którzy nie mają do czynienia z północnym klimatem przez większość roku. Napęd PHEV w takich warunkach nie jest tak opłacalny, jak czysto spalinowy.
Czytaj także: Modele tej marki to teraz bestsellery. Ten SUV sprzedaje się lepiej, niż hit od Japończyków i jest ze sporym rabatem od ręki