Lexus NX najczęściej wybieranym modelem marki w Polsce
Lexus NX zadebiutował na polskim rynku 10 lat temu i od tego czasu marka sprzedała 18 320 egzemplarzy obu generacji tego modelu. Zeszły rok był wyjątkowo udany dla luksusowego SUV-a. Osiągnął on bowiem rekordową liczbę sprzedaży, wynoszącą 3980 sztuk, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W dzisiejszym artykule skupimy się na drugiej generacji popularnego samochodu. W końcu to ona otworzyła nowy rozdział w historii Lexusa.
Druga generacja modelu Lexus NX pojawiła się na polskim rynku w 2022 roku, stanowiąc pionierski krok w odświeżeniu oferty SUV-ów i crossoverów. Otworzył on nowy rozdział w historii firmy, łącząc charakterystyczny i elegancki design z najwyższą jakością wykonania oraz najlepszymi materiałami, wspierając się najnowocześniejszymi technologiami. To one w gruncie rzeczy przyczyniły się do sporego sukcesu pojazdu. NX wprowadził nowatorską koncepcję wnętrza, która łączy intuicyjną obsługę z najnowszym systemem multimedialnym. To jednak dopiero początek. Dodatkowo, w aucie pojawiły się:
- elektroniczne klamki, zabezpieczone systemem umożliwiającym otwarcie drzwi w sytuacji potencjalnego zagrożeniu z tyłu,
- pakiet systemów bezpieczeństwa trzeciej generacji Lexus Safety System +.
To pierwszy egzemplarz Lexusa z hybrydowym napędem
Mówimy tu o modelu, który stał się pierwszym pojazdem Lexusa wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in. Niejednokrotnie nagrodzono go w międzynarodowych konkursach za swoją wysoką wydajność. NX 450h+ jest napędzany przez 2,5 litrowy silnik spalinowy, napęd elektryczny oraz hybrydową przekładnię, które współpracują z baterią o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc tego układu wynosi 309 KM, umożliwiając kierowcom przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Potężna bateria litowo-jonowa i efektywny układ, sprawiają, że zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym sięga 70-74 km według normy WLTP. Wydajność tego układu przekłada się na niskie zużycie paliwa, wynoszące od 0,9 l/100 km według cyklu WLTP.
W ofercie SUV-a dostępna jest również wersja klasycznej hybrydy, NX 350h. Ten model o łącznej mocy 243 KM dostępny jest zarówno z napędem na przód, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. NX 350h charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa od 5,6 l/100 km w wariancie przednionapędowym, oraz do 5,9 l/100km z napędem AWD. Ten ostatni wybierany jest najczęściej przez klientów popularnego producenta, stanowiąc 57 proc. sprzedaży.
Wersja wyposażenia ciesząca się największą popularnością
Choć Lexus NX dostępny jest na naszym rynku w pięciu różnych wersjach wyposażenia, to tylko jeden z nich znacząco wybija się na tle sprzedażowym. Mowa tu o NX w wersji Prestige, która stanowi 58 proc. sprzedaży, oferując standardowe wyposażenie, takie jak:
- 18-calowe felgi aluminiowe,
- reflektory LED,
- kamera cofania,
- czujniki parkowania,
- system multimedialny z 9,8-calowym ekranem,
- nawigację w chmurze,
- asystent głosowy Lexus Concierge,
- podgrzewane i elektryczne fotele,
- inteligentny kluczyk.
Cena modelu NX 350h z napędem na przód, wyposażonego w te opcje, zaczyna się od 228 000 złotych.
W poprzednim roku kierowcy, którzy decydowali się na wersję Prestige Lexusa NX często decydowali się na dodatkowe pakiety. Najczęściej wśród nich znajdowały się Design i Tazuna, rozszerzające standardowe wyposażenie o elementy, takie jak:
- 14-calowy ekran systemu multimedialnego,
- 10-calowy wyświetlacz Head-Up Display (HUD),
- system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM),
- podgrzewaną kierownicę z panelem sterującym,
- 20-calowe felgi.
W przypadku modelu NX 350H z rozbudowanym wyposażeniem przyjdzie nam zapłacić od 263 500 złotych, natomiast NX 450h+ z tą opcją zaczyna się już od 306 900 złotych.