Hyundai już od stycznia do kupienia na popularnej platformie zakupowej
Amazon zajmuje się handlem elektronicznym blisko 30 lat temu i obecnie prowadzi największy na świecie sklep internetowy, z którego chce skorzystać Hyundai. W styczniu przyszłego roku marka planuje oferować wszystkie swoje modele na popularnej platformie zakupowej.
Na początek ruszy program pilotażowy, który obejmie 18 dealerów Hyundaia w USA. W drugiej połowie roku południowokoreański producent planuje rozszerzenie programu. Tym samym będzie pierwszym producentem samochodów na Amazonie.
Umowa stanowi rozwinięcie tej zawartej dwa lata temu umowy mającej na celu poszerzenie cyfrowego salonu Hyundai na Amazon.com, umożliwiającego klientom skonfigurowanie pojazdu, obliczenie ceny i zlokalizowanie dealera w celu sfinalizowania sprzedaży.
Przed upływem 3 dni od dnia wydania samochodu, będzie go można także zwrócić lub wymienić na inny model. Warunek jest taki, że musi wciąż wyglądać jak nowy i przejechać mniej niż 300 mil.
Shopper Assurance na nowo definiuje sposób, w jaki kierowcy w Ameryce robią zakupy nowego Hyundaia. Od nowego roku klienci będą mogli kupować, wyposażać i kupować samochód na Amazon.com oraz planować dostawę za pośrednictwem lokalnego dealera Hyundai. Dzięki narzędziom i usługom internetowym w bardzo przejrzysty sposób. Odbiór takiego samochodu odbędzie się już w sposób tradycyjny- u wybranego dealera.
Marka stawia na cyfryzację, także w wyposażeniu samochodów
Nie jest tajemnicą, że Hyundai uczynił AWS (Amazon Web Services), swoim preferowanym dostawcą usług w chmurze. Popularny producent samochodów tym samym przyspiesza swoją cyfrową transformację i wykorzystuje do tego technologie Amazon.
Do AWS trafi wiele dotychczas lokalnych aplikacji z obszarów badań, rozwoju i lojalności klientów. Ponadto producent przewiduje wprowadzenie do swoich samochodów asystenta głosowego od Amazon – Alexa. Seryjnie oferowany będzie od 2025 r.
W rezultacie kierowcy zostaną uwolnieni od konieczności manualnej obsługi systemu muzycznego, czy nawigacji. Właściciele pojazdów Hyundai, dzięki asystentowi Alexa zdalnie ustawią żądaną temperaturę w kabinie, zdalnie zablokują i odblokują drzwi, zdalnie uruchomią i zatrzymają ładowanie, czy wreszcie zdalnie uruchomią klakson i światła.
Wiadomo, że sama możliwość wyboru pojazdu przez Internet nie jest niczym nowym. Wielu dealerów samochodowych od dawna korzysta z różnych platform handlu elektronicznego, aby pomóc w generowaniu sprzedaży. Także w Polsce.
W przypadku Amazon to przełom, jeśli chodzi o wielkość i zasięg największej platformy e-commerce. Hyundai jest w tym przypadku pierwszą firmą z branży samochodów, która trafia z ofertą na Amazon. To nie znaczy, że ostatnią. Gigant może zaoferować w przyszłości takie usługi także innym producentom. Czytaj także: Hyundai Motor Group z ważną zmianą. Padła decyzja o utworzeniu globalnego działu designu