Hyundai Motor Group z ważną decyzją
Koreański koncern samochodowy od wielu lat konsekwentnie dąży do pełnego zelektryfikowania całej floty swoich pojazdów. Z tego powodu nikogo nie powinna dziwić najnowsza decyzja Hyundaia na rzecz wyznaczenia pionierskich trendów w projektowaniu, które mają za zadanie przekształcić branżę mobilności.
Tak jak wspomnieliśmy w tytule tego artykułu Hyundai Motor Group ogłosił utworzenie globalnego działu designu. Decyzja motoryzacyjnego giganta ma na celu znacząco wzmocnić jej zdolności projektowe. Ludzie wchodzący w skład nowo-powstałego oddziału będą kierować wysiłkami Grupy w zakresie projektowania pojazdów całkowicie elektrycznych. Poza tym zajmą się również przyszłymi innowacjami w dziedzinie mobilności, włączając w to mobilne pojazdy specjalnego zastosowania, zaawansowane rozwiązanie mobilności powietrznej oraz robotykę.
Prezes Hyundai Motor Group – Luc Donckerwolke, zostanie mianowany dyrektorem ds. designu. Jego zadaniem będzie kierowanie działem globalnego projektowania. Warto na tym etapie napomknąć, iż zachowa on jednocześnie swoją obecną rolę dyrektora kreatywnego. W dalszym ciągu będzie zajmował się kierowaniem wszystkimi aspektami kreatywnymi projektów dla marek Hyundai Motor Group.
,,W 32-letniej karierze projektanta samochodów, moje osiągnięcia często były możliwe tylko dzięki pracy zespołowej całej organizacji. Wierzę, że moją rolą jest tworzenie środowiska, w którym projektanci będą mogli wprowadzać zmiany i wykazywać się kreatywnością. Jestem pewien, że nowa organizacja umożliwi naszej grupie pełnienie roli lidera w kreowaniu przyszłości globalnej branży mobilności” – Powiedział Luc Donckerwolke, Prezes Hyundai Motor Group i dyrektor ds. designu w dziale Global Design Division.
To jednak nie koniec ważnych zmian. O czym jeszcze warto wiedzieć?
Nowa jednostka Global Design Division obejmie oddział techniczny Hyundai & Genesis, kierowany przez SangYupa Lee, wiceprezesa wykonawczego i szefa Globalnego Designu. Do tego grona dołączy także dział techniczny Globalnego Projektowania Kia, pod przewodnictwem Karima Habiba, wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. globalnego designu marki Kia. Obaj mężczyźni na przestrzeni swojej kariery zdobyli wiele uznań za zwiększanie wartości swoich marek poprzez projektowe osiągnięcia. Można mieć więc pewność, że na pewno zadbają o to, aby każda ze wspomnianych wcześniej firm była wyjątkowa i zróżnicowana.
Poza zmianami typowo organizacyjnymi, ogłoszono utworzenie nowego Centrum Designu Genesis w ramach jednostki technicznej Global Design Hyundai & Genesis. Za sprawą tak kluczowych zmian każda marka grupy: Hyundai, Kia oraz Genesis – będzie mogła korzystać z własnego unikalnego etosu projektowego, a także rozwijać design, który zapadnie w pamięci.