Volkswagen przez trzy tygodnie nie wyprodukuje żadnego elektryka w Zwickau
Według informacji niemieckiego Automobilwoche, Volkswagen wstrzymuje produkcję samochodów elektrycznych w swojej fabryce w Zwickau. Powodem takiej decyzji jest brak silników elektrycznych, które trafiały do modeli ID.4, ID.5 oraz Audi Q4 e-tron. Koncern ma inne priorytety produkcyjne. Jakie?
Volkswagen produkuje modele elektryczne jeszcze w innych lokalizacjach. W związku z tym, że duży nacisk kładzie na klientów chętnych na zakup elektrycznego sedana ID.7, to właśnie fabryka w Emden jest dla koncernu znacznie ważniejsza.
Silniki elektryczne dostarcza Volkswagenowi fabryka w Kassel. Niestety ze względu na zakłócenia w łańcuchu dostaw produkuje ich mniej, niż potrzeba. Koncern musiał więc podjąć kluczowe decyzje w rezultacie, których silniki elektryczne są priorytetem dla modelu ID.7.
Fabryka w Zwickau przechodzi trudny okres
Fabryka Volkswagena w Zwickau i jej pracownicy doczekali ciężkich czasów. Produkcję modeli elektrycznych ograniczono, zredukowano zatrudnienie i wyeliminowano nocne zmiany. Teraz wstrzymano w niej prace na okres trzech tygodni, ze względu na problemy z niedoborem silników elektrycznych.
Decyzja Volkswagena ma ścisły związek z popytem. Wiadomo, że modele elektryczne tj. ID.4 i ID5, nie są konkurencją dla ID.7 – zdobywcy nagrody na „Samochód roku 2024”. Volkswagen zmaga się z malejącą ilością zamówień na te dwa modele.
Rzecznik VW Saxony, cytowany przez Automobilwoche, powiedział MDR :
„Ze względu na obecną sytuację w sprzedaży mamy szczęście, że robimy teraz trzytygodniową przerwę. W tym okresie będziemy oferować dalsze szkolenia”.
W przyszłości Volkswagen pokłada wielkie nadzieje wobec firmy PowerCo, która produkuje ogniwa akumulatorowe. Standardowy akumulator opracowany przez VW pozwala zredukować koszty nawet o połowę. Pierwsza fabryka akumulatorów powstanie według planów w 2025 r. w Salzgitter. Jakie to znajdzie przełożenie na produkcję elektryków w Zwickau, nie wiadomo.
Problemem, który ogranicza popyt, na pewno jest cena zakupu elektrycznych samochodów. Dla wielu kierowców jest zaporowa. Nie tylko, jeśli chodzi o modele koncernu Volkswagen. Na oszczędności pozwoli w przyszłości nowa strategia koncernu w złożoności oferowanych modeli, a także właśnie strategia zaopatrzenia w komponenty. To powinno rozwiązać problemy z zachowaniem ciągłości produkcji w fabrykach Volkswagena.
Teraz koncern stara się dokonywać oszczędności w taki sposób, by jak najmniej ucierpiała na tym kadra pracowników zatrudnionych w fabrykach. Cięcia niestety obejmą także koszty zatrudnienia. Przestój w fabryce w Zwickau objął 1000 pracowników. Jak poinformowało MDR, pracownicy, pozostawieni bez pracy przez trzy tygodnie, otrzymają rekompensatę. NIE PRZEGAP: Marka Volkswagen w obliczu wielkich zmian. W listopadzie kluczowe decyzje – nie tylko wobec pracowników