Volkswagen podejmuje kluczowe decyzje wobec swoich fabryk
Według publikacji niemieckiego Automobilwoche, Volkswagen w ramach oszczędności rezygnuje z pierwotnie planowanej nowej fabryki w Warmenau, gdzie miał powstać samochód przyszłości Trinity. Zespół projektowy już rozwiązano, a taki ruch to oszczędność ok. 2 miliardów euro w budżecie Volkswagena. Według udostępnionych informacji Trinity ożyje- ale w Zwickau.
Wiadomo także, że fabryka w Osnabrück będzie domem dla marki Porsche. To stamtąd wyjedzie kolejny, w pełni elektryczny sportowy model. To według Automobilwoche efekt rezygnacji Volkswagena z fabryki. Nie wiadomo, czy otrzyma za to pieniądze od Porsche.
Marka rozważa rezygnację z produkcji elektrycznego VW ID.3 w Dreźnie
Kolejną ważną decyzją, o której wspomina Automobilwoche, jest kolejna z opcji , jaką rozważa Volkswagen, czyli zaprzestanie produkcji ID.3 w „Gläserne Manufaktur” w Dreźnie. Taka wiadomość pojawiła się już kilka tygodni temu i wywołała ogromne emocje nie tylko VW Saxony i ale także polityce krajowej.
Prestiżowa lokalizacja ma zagwarantowaną produkcję do 2026 r. Volkswagen zastanawia się, w jaki sposób mógłby ją wykorzystać w przyszłości. Przejście na elektromobilność ma zmniejszyć złożoność produkcji i pozwolić na efektywne wykorzystanie fabryk Volkswagena. To wszystko po to, by były rentowne. Taki efekt marka chce zyskać, oszczędzając na kosztach.
Nie jest tajemnicą, ze właśnie w tym celu Wolfsburg zakupił platformę segmentu B od chińskiego producenta samochodów elektrycznych Xpeng. Partnerstwo opłaca się bardziej niż rywalizacja. Podobnie zrobiło Audi, które obecnie pozostaje w relacji partnerskiej z chińskim SAIC.
Volkswagen zoptymalizuje koszty – zatrudnienia i produkcji ogniw do samochodów
Według Automobilwoche, Volkswagen pokłada wielkie nadzieje wobec firmy PowerCo, która produkuje ogniwa akumulatorowe. Standardowy akumulator opracowany przez VW pozwala zredukować koszty nawet o połowę. Pierwsza fabryka akumulatorów powstanie według planów w 2025 r. w Salzgitter.
W dalszej kolejności takie pojawią się w Walencji i Ontario. Nie wiadomo jednak, czy taka powstanie w Czechach. Volkswagen cały czas się nad tym zastanawia. Wiadomo, że zaniechanie takiej inwestycji to kolejne wielkie oszczędności, których marka potrzebuje.
Oszczędności wygeneruje także strategia złożoności oferowanych modeli samochodów, a także zaopatrzenia w komponenty. Volkswagen rozważa wiele różnych opcji, by zaoszczędzić na wydatkach. Jakie nowe strategie przyjmie, by zwiększyć zyski ze sprzedaży swoich produktów, dowiemy się w tym miesiącu. Teraz trwają intensywne rozmowy kierownictwa z przedstawicielami pracowników.
Ważne jest, by wypracować taki plan, który możliwie w jak najmniejszym stopniu doprowadzi do zwolnień w fabrykach Volkswagena. Mówi się o zastosowaniu metody „demograficznej” w cięciu kosztów zatrudnienia. To oznacza m.in. przejście na emerytury tych pracowników, którzy mają już świadczenia.