Nissan przedstawia wizję nowego elektryka
Podczas trwania Japan Mobility Show, Nissan zaprezentował na salonie samochód Hyper Force. Poza wspomnianym wcześniej Hyperem przedstawiono również cztery inne koncepcyjne elektryki. Wszystkie prowadzą do jednego wniosku: Nissan w idealny sposób zaprezentował swoją zdolność do przewidywania różnorodnych potrzeb oraz ewolucji stylu życia konsumentów.
Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, powiedział: „Każdy z pięciu samochodów koncepcyjnych na Japan Mobility Show symbolizuje przyszłość i ducha naszej marki podejmującej wyzwania, do których innym brakuje odwagi. Rozwijamy nasze innowacje w zakresie samochodów elektrycznych, wykraczamy poza sferę mobilności i uczestniczymy w budowie bardziej zrównoważonego świata. Samochody elektryczne są symbolem naszej przyszłości, czyli czystszego, bezpieczniejszego i bardziej inkluzywnego świata dla wszystkich. Świata, w którym nie trzeba rezygnować ze swoich pasji i marzeń. Dzięki potędze innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy będzie mógł czerpać radość i emocje z mobilności”.
To w pełni elektryczny samochód sportowy oferujący maksymalną przyjemność w trakcie jazdy. Napędzany jest w pełni elektrycznym zespołem napędowym o mocy do 1000 kW, co przekłada się na błyskawiczne przyspieszenie, jednocześnie zapewniając kierowcom precyzyjną kontrolę. Mimo iż mówi się o nim, że jest to auto sportowe, to nie należy dać się tak łatwo zwieść. Nissan Hyper Force sprawdzi się zarówno na torze, jak i na krętych drogach. Wszystko za sprawą zaawansowanej technologii napędu na cztery koła e4ORCE oraz lekkim nadwoziu z włókna węglowego. Właściwości aerodynamiczne nadwozia udało się osiągnąć we współpracy z zespołem NISMO, który specjalizuje się w pojazdach wyścigowych. Warto tutaj także dodać, że takie elementy jak: przednie i tylne lampy nawiązują do wcześniejszych sportowych modeli Nissana.
Nissan Hyper Force oferuje dwa tryby jazdy
Jeden z nich wyścigowy – oznaczony “R”, drugi natomiast to “GT” w zależności od wybranego przez nas trybu, graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor oraz wyświetla najważniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze, a także warunki jazdy.
W trybie wyścigowym “R” kabina oświetlana jest intensywnym czerwonym światłem, a intuicyjny kokpit zwrócony do kierowcy bez wątpienia pomaga utrzymać pełną koncentrację na drodze. Panele znajdujące się na desce rozdzielczej to natomiast prawdziwy majstersztyk. Przesuwają się one w kierunku fotela utwierdzając dodatkowo kierowcę, iż ten naprawdę znajduje się wewnątrz sportowego kokpitu. Ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy mają za zadanie informować go o najważniejszych rzeczach: takich jak: przyczepność, ciśnienie powietrza, temperatura opon, rozkład mocy oraz wiele więcej. Możecie być jednak pewni, że wyświetlane są najważniejsze dane, które są wręcz niezbędne w trakcie dynamicznej jazdy sportowej.
Tryb “GT” zapewnia podświetlenie kabiny w kolorze niebieskim, wspomniane wcześniej ekrany wokół kierownicy natomiast odsuwają się, łącząc w jedną płaszczyznę. Kierowca ma poczucie zanurzenia w prostszym interfejsie systemu multimedialnego. Warto tu napomknąć, że za jego pośrednictwem można sterować nagłośnieniem, klimatyzacją oraz ustawieniami zawieszenia i stabilizatorami. W przypadku tych ostatnich nigdy wcześniej nie było to możliwe. To pierwszy taki samochód, który umożliwia korygowanie parametrów w czasie jazdy z poziomu ekranu w kokpicie.