Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.
F1 dla wszystkich
Kibice królowej motorsportu zobaczą samochód Scuderia AlphaTauri w tegorocznym malowaniu na dziesięciu stacjach paliw ORLEN w różnych regionach kraju. To element projektu marketingowego budującego silną i globalnie rozpoznawalną markę oraz wspierający rozwój sieci detalicznej największego multienergetycznego koncernu w Europie Środkowej.
Podobnie jak przed rokiem, kiedy samochód Formuły 1 z brandingiem ORLEN odwiedził cztery kraje i przyciągnął na stacje paliw koncernu ponad 100 tys. fanów, tegoroczny tour promocyjny jest podzielony na część polską i zagraniczną. Pojazd pojawił się w ostatnich tygodniach na stacjach paliw ORLEN w pobliżu niemieckiego toru Nürburgring oraz w Lipsku. Przed wyścigiem F1 o Grand Prix Węgier, który rozegrano w ostatni weekend, kibice mogli oglądać maszynę na stacjach w Budapeszcie, niedaleko słynnego Hungaroringu.
Ekspozycja bolidu efektywnie wspiera realizację strategii ORLEN2030. Zgodnie z jej założeniami ekspansja sieci Grupy ORLEN będzie mieć miejsce przede wszystkim poza Polską. Już dzisiaj koncern dysponuje największą na rynku czeskim siecią ponad 400 stacji paliw, co przekłada się na ponad 20% udziału na tamtejszym rynku. Na Słowacji ORLEN ma 90 stacji, a na Węgrzech – 79. W Niemczech dysponuje natomiast prawie 600 takimi obiektami i należy do grona 6 największych sieci. Na początku lipca tego roku koncern poinformował o zakupie 266 stacji paliw w Austrii, działających pod marką Türmol. Tym samym udział zagranicznych stacji w całej sieci sprzedaży wyniesie 44%.
– Dzięki skutecznie przeprowadzonym akwizycjom stacji paliw umacniamy naszą pozycję w regionie. Już wkrótce klienci Grupy ORLEN będą mogli korzystać z nowoczesnej sieci ponad 3400 takich obiektów w siedmiu krajach Europy. Ambitna polityka inwestycyjna nie byłaby możliwa bez silnej i globalnie rozpoznawalnej marki, którą konsekwentnie budujemy między innymi dzięki zaangażowaniu w sponsoring sportu. Współpraca ze Scuderia AlphaTauri wspiera proces rebrandingu stacji dzięki realizacji działań komunikacyjnych i kampanii marketingowych wykorzystujących wizerunek kierowców F1. Dzięki temu docieramy do milionów kibiców na całym świecie – mówi Adam Burak, Członek Zarządu ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.
W najbliższych tygodniach bolid Scuderia AlphaTauri będzie na wyciągnięcie ręki polskich kibiców. Krajowa część touru promocyjnego rozpocznie się 25 lipca w Nowym Targu i potrwa do drugiej połowy września. W tym czasie pojazd odwiedzi 10 miast w różnych regionach Polski. Potem ruszy do Czech i na Słowację.
F1 w Polsce- harmonogram
25-30.07 – Nowy Targ, os. Na Niwie
02-07.08 – Kosakowo, ul. Gryfa Pomorskiego 2
08-15.08 – Gdańsk, ul. Grunwaldzka 258
17-20.08 – Nowe Bagienice 26
22-24.08 – Szczytno, ul. Wielbarska 5
08-29.08 – Nidzica, ul. Olsztyńska 1
08-04.09 – Nieporęt, ul. Jana Kazimierza 1
05-10.09 – Radomsko, ul. Brzeźnicka 53
12-14.09 – Kielce, ul. Żytnia 1A
16-20.09 – Wrocław, ul. W. Zarembowicza 48