Nowy wypasiony sedan za 42 tys. zł już w sprzedaży. Jest większy od Octavii i ma 158 KM w podstawie [ZDJĘCIA]

Skoda Octavia ma kolejną konkurencję w Europie – nowy, duży sedan, który wyceniony jest na 42 000 zł będzie absolutnym sprzedażowym hitem. Choć na pierwszy rzut oka może nie wydawać się zbyt dużym samochodem, w rzeczywistości sedan jest większy od Octavii czwartej generacji. Choć największą zaletą samochodu jest niska cena, to jest to dopiero początek długiej listy plusików, jakie zapisujemy na jego koncie. 

nowy-sedan-za-42-tys-2
Podaj dalej

Nowy sedan już w Europie

nowy-sedan-za-42-tys-2
fot. Changan

Dziś co raz trudniej o samochód w przystępnej cenie, a jeśli już coś pojawi się na rynku, wymaga wielu, wielu kompromisów. Dostaniemy malutkie, 2-osobowe auto, z kilkukonnym silnikiem, które tak naprawdę wcale nie jest samochodem. Ale jest jeszcze ratunek, a może nim być ten sedan, który właśnie pojawił się w Europie. 

Changan jest najmniejszym producentem samochodów z „Wielkiej Czwórki” z Chin. Powstaje wspólnie z koncernami SAIC, FAW i Dongfeng. W przeciwieństwie do pozostałych od dawna koncentruje się jednak na lokalnym rynku. Choć Chińczycy stanowią sporą grupę klientów, to jednak na całym świecie jest ich jeszcze więcej. Dlatego Changan postanowił wykorzystać sytuację, która powstała w Rosji i rozpocząć należytą ekspansję w Europie. Ich plan jest jasny – zaoferować łącznie osiem innych modeli w największym kraju świata i dalej na zachód.

nowy-sedan-za-42-tys-2
fot. Changan

Patrząc w przyszłość, powinniśmy spodziewać się sedanów Eado Plus, Alsvin i Raeton Plus czy liftbacka Lamore. Pojawią się również SUV-y CS75 Plus i Uni-T, podobnie jak pick-up Hunter Plus. A na domiar złego planowane jest również pojawienie się samochodu elektrycznego Avatr 11. Ale to już bardziej odległe wizje, na razie Chińczycy rozpoczęli sprzedaż modelu Eado Plus, który też nas interesuje, bo jest bezpośrednim konkurentem Skody Octavii.

Niskie spalanie i przyzwoite osiągi

nowy-sedan-za-42-tys-2
fot. Changan

Sedan w swojej ojczyźnie występuje ze 128-konnym silnikiem w podstawie, jednak do Europy ma przyjechać ze 155 KM silnikiem 1.4. Samochód waży jedynie 1340 kg, więc jednostka powinna zapewniać przyzwoite osiągi. Chińczycy tradycyjnie nie wspominają o dynamice, spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 6,4 l na 100 km jest zgodne z oczekiwaniami.

Sprzęt będzie dostępny w dwóch praktycznie niezmienionych (poza drobnymi detalami jak kolor lakieru) konfiguracjach nazwanych LX i DLX. Pierwsza obejmuje między innymi cztery poduszki powietrzne, ABS, ESP, reflektory LED. Są też 16-calowe felgi aluminiowe, kamera cofania, system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem… Można wymieniać dalej: klimatyzację, szyberdach czy bezkluczykowy dostęp i rozruch. Wyższa wersja wyposażona jest również w wentylację przednich foteli, elektryczny fotel kierowcy, czy kamery z widokiem 360°. Jest też nagrywanie wideo, panoramiczny dach, adaptacyjny tempomat oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Ta wersja ma również cyfrową tablicę przyrządów, elektrycznie składane lusterka i 17-calowe koła.

nowy-sedan-za-42-tys-2
fot. Changan

Przeczytaj również