Który SUV jest najlepszy? Wcale nie z Niemiec!
Decydując się na nowe auto, Polacy często chcą mieć coś doinwestowanego. Z tego względu rośnie liczba osób, które stawiają na pojazdy z segmentu premium. W tym roku sprzedano w Polsce już 34 469 egzemplarzy samochodów tej klasy, czyli o 12,3 proc. więcej niż w okresie styczeń-kwiecień 2022. Największą sprzedaż w naszym kraju w klasie premium notuje mocne niemieckie trio. Chodzi o Audi (8 119 szt.), BMW (7 321) i Mercedesa (5 636).
Jednak najpopularniejszy model w Polsce nie pochodzi wcale od tej wielkiej trójki. Jest nim Volvo XC60, które zarejestrowano w tym roku już 2 286 razy. To ponad połowa wszystkich modeli Volvo (4 530 szt.), które polskie przedstawicielstwo sprzedało w tym roku. Dlaczego XC60-tka tak przyciąga klientów? To nie tylko bardzo bezpieczne i komfortowe auto. Ten SUV w wersji plug-in hybrid potrafi w cyklu mieszanym zużyć zaledwie 1 litr benzyny na 100 km. W dodatku ten design z klasą!
Spora przewaga nad resztą
Warto zauważyć, że żaden inny model z segmentu premium nie ma teraz podejścia do wyników Volvo XC60. Drugi w rankingu Lexus NX był rejestrowano 1 530 razy. Aktualnie najpopularniejsza marka premium w Polsce, czyli Audi dopiero zamyka podium z modelem Audi Q5 (1 268 szt.). Tuż za nim jest nieco mniejsze Audi Q3 (1 194), BMW X3 (1 186) i kolejne Audi A4 (1 177). W liczbie powyżej tysiąca sztuk sprzedano jeszcze BMW Serii 3 (1 124), Mercedes-Benz GLC (1 029) i Audi A3 (1 011).
Najbliżej czterocyfrowego progu są teraz BMW X5 (972), Lexus RX (909), Audi A6 (855) i Volvo XC404. W czołówce widać dwa modele Lexusa, który jest 5 marką premium w Polsce (3 534 szt.). Co ciekawe, tuż za szóstym Porsche (1 360) jest już Tesla, produkująca wyłącznie elektryki Tesla (1 356). W przypadku firmy Elona Muska największym hitem jest w tym roku elektryczny SUV, czyli Tesla Model Y (639). Bardzo zbliżony rezultat ma też bestseller wcześniejszych lat – Tesla Model 3 (600).