Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z PKN ORLEN.
Połączenie klasyków z nowościami
Bazą imprezy tradycyjnie już będą Mikołajki, gdzie zlokalizowane zostaną biura rajdu oraz park serwisowy. Zawodnicy powalczą także na dobrze już znanym torze.
Walka o zwycięstwo w trzeciej rundzie FIA ERC 2023 rozpocznie się jeszcze przed ceremonią startu, zaplanowaną na 19 maja, na godzinę 17:00 w centrum Mikołajek. Tego samego dnia, o 12:30 ruszy odcinek kwalifikacyjny Baranowo (3,46 km). Jego wyniki zdecydują o kolejności startowej do pierwszego etapu imprezy. Najszybsze załogi kwalifikacji będą mogły uniknąć „czyszczenia” trasy z luźnego, obniżającego przyczepność szutru. W programie pierwszego dnia zawodów jest także rywalizacja na torze Mikołajki Arena (2,5 km).
Harmonogram sobotniego etapu zawodów (20 maja) składa się z czterech oesów, z czego trzy będą pokonywane dwukrotnie. Pętlę otworzy najdłuższy w rajdzie oes Świętajno (18,54 km). Następnie załogi pojadą na zmodyfikowane warianty odcinków Markowskie (13,53 km) i Wieliczki (17,35 km). Po przerwie na serwis pod Hotelem Gołębiewski w Mikołajkach zawodnicy ponownie pokonają trzy wymienione próby, a etap zakończą kolejnym starciem na torze Mikołajki Arena.
Niedziela w ORLEN 79. Rajdzie Polski stoi pod znakiem nowości. Finałowy etap rywalizacja przeniesie się na zachód od Mikołajek. Organizatorzy przygotowali cztery próby, na których załogi pojawią się po dwa razy. Na pobudkę zaplanowano zupełnie nowy oes Barczewo (10,73 km), po którym zawodników czeka kolejna nowość, czyli odcinek Biskupiec (12,3 km). W drodze powrotnej do Mikołajek przewidziano jeszcze starcia na oesach Gmina Mrągowo (9,4 km) oraz Mikołajki (6,68 km), który stanowi całkowicie zmienioną wersję próby Mikołajki MAX (bez toru Mikołajki Arena). Finałową pętlę rajdu zakończy Power Stage Gmina Mrągowo.
Dobre oceny motywują
– Ubiegłoroczna edycja naszego rajdu spotkała się z bardzo dobrymi ocenami ze strony obserwatorów FIA i promotora. To naturalnie zobowiązuje i jeszcze bardziej motywuje. Przygotowaliśmy zmienioną trasę, której odcinki specjalne liczą ponad 180 kilometrów. Nie brakuje wśród nich znanych z ubiegłych lat klasyków, ale na zawodników i kibiców czekają również nowości, szczególnie w ostatnim dniu zawodów. Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Europy zapowiada się wyjątkowo atrakcyjnie, frekwencja i poziom rywalizacji podczas inauguracyjnej rundy mogły zadowolić wszystkich. To zapowiada bardzo dobrą obsadę ORLEN 79. Rajdu Polski, tym bardziej, że nie brakuje zawodników, dla których start w Mikołajkach będzie pierwszym w tym sezonie. Dodatkowego kolorytu rywalizacji doda z pewnością polska czołówka, dla której Rajd Polski jest rundą krajowego czempionatu, zatem kibice jak zawsze mogą liczyć na pasjonujące widowisko – mówi Krzysztof Maciejewski, dyrektor zawodów.
Podstawowy bilet, który uprawnia do wejścia na wszystkie odcinki specjalne z wyjątkiem Areny Mikołajki oraz do Rally Kids Zone i Rally Camping kosztuje 149 złotych. Srebrny pakiet to koszt 199 zł, a VIP-owski 499 zł. Bilety są dostępne na stronie topgift.pl