Szalone BMW M5 CS od Manharta
W internecie nie brakuje zdjęć zamaskowanych nowych samochodów BMW Serii 5 G30. Co za tym idzie, F90 M5 zbliża się do końca swojego cyklu życia. Ale zanim Niemcy wprowadzą nową 5-kę, Manhart wprowadza na rynek najpotężniejsze M5 na rynku.
Samochód nazywa się MH5 GTR i korzyta z 4,4-litrowego silnika S63 V8 z F90 M5 CS. Tuner zwiększył jego moc wyjściową do 777 koni mechanicznych i 935 Nm momentu obrotowego. Było to możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznego wlotu powietrza z włókna węglowego. Pojawił się także dodatkowy komputer sterujący.
W MH5 GTR zastosowano szereg ulepszeń mechanicznych, w tym układ wydechowy ze stali nierdzewnej ze sterowaniem zaworami, który łączy się z czterema rurami wydechowymi o średnicy 100 mm. Rury wydechowe są osłonięte węglem, ale na życzenie mogą być pokryte powłoką ceramiczną.
Zmiany, zmiany, zmiany
Niektóre ulepszenia układu wydechowego oczekują na zatwierdzenie przez TÜV, dlatego są to opcje tylko na eksport: rury spustowe Manhart Race bez katalizatorów, rury zamienne Manhart OPF Delete z katalizatorami 200-ogniwowymi HJS oraz MANHART OPF/GPF Deleter.
Prowadzene zostało poprawione dzięki zawieszeniu gwintowanemu Manhart Wariant 4 firmy KW. Charakteryzuje się ono także znacznym obniżeniem. Ta konfiguracja zawieszenia jest następnie łączona z zestawem kutych 21-calowych srebrnoszarych matowych dziesięcioramiennych felg aluminiowych, owiniętych w opony Michelin.
Aby zwieńczyć ulepszenia na rynku wtórnym, Manhart stosuje typowe ozdobne paski i napisy. W tym przypadku ciemnozielone nadwozie zdobią szare elementy. Wnętrze zostało również zaktualizowane, dodając nowy zestaw dywaników podłogowych z logo Manhart. Manhart MH5 GTR jest ograniczony tylko do jednej jednostki. Firma tuningowa nie ujawniła ceny jednorazowego zmodernizowanego BMW M5 CS.