To Renault było marzeniem wszystkich. Egzemplarz z przebiegiem 56 tys. km za pół-darmo! [ZDJĘCIA]

Renault Laguna był powszechnie znanym samochodem w każdym europejskim kraju, a jego liczby sprzedanych egzemplarzy sięgały milionów. Mimo to, dziś bardzo trudno o jakikolwiek dobrze zachowany egzemplarz. Jest to rzadkość, więc tym bardziej warto przyjrzeć się dzisiejszej ofercie. 

renault-laguna-1998-uzywany
Podaj dalej

To Renault było marzeniem wszystkich

renault-laguna-1998-uzywany
fot. Autoscout

Zdecydowana większość tych samochodów już dawno pochłonęła korozja lub awarie. Tutaj jednak nadal macie możliwość zakupu Renault Laguny w niskich pieniądzach, w świetnym stanie i od pierwszego właściciela. 

Z dzisiejszego punktu widzenia jest to wręcz niewiarygodne, bo samochód o nazwie Renault Laguna nie jest produkowany już od ładnych paru lat. Jeszcze nie tak dawno był jednak ikoną klasy średniej, sprzedawaną w niesamowitej liczbie egzemplarzy. Tylko w latach 97-02 Renault sprzedało w samej Europie 1,2 miliona egzemplarzy!

Potem sprawy potoczyły się dla Francuzów nieco gorzej, a na koniec swojej ery nie mogli znaleźć nawet 20 000 kupców rocznie. Jego następcy też nie radzili sobie dużo lepiej. Renault zdołało szybko i skutecznie pogrzebać jeden ze swoich legendarnych samochodów. 

renault-laguna-1998-uzywany
fot. Autoscout

Polift był dużo lepszy

Laguna kojarzyła się z eleganckim, przestronnym i bardzo wygodnym samochodem. Renault swego czasu bardzo dobrze trzymało też swoją wartość, więc tym bardziej warto zerknąć na dzisiejszą ofertę. 

Pierwsze Laguny ulegały korozji, ponadto były całkiem niezawodnymi samochodami… jak na Renault. Ten konkretny egzemplarz został zarejestrowany w 1998 roku, więc jest jednym z pierwszych po faceliftingu. Miał lepszą ochronę antykorozyjną i odświeżony wygląd. Przede wszystkim jednak, samochód przez 24 lata był własnością jednej osoby. A ta jeździła nim dosyć rzadko, garażowała i sumiennie serwisowała swoje Renault. 

renault-laguna-1998-uzywany
fot. Autoscout

Pod maską słaby, ale oszczędny Diesel

Spójrzcie sami, farba nie wyblakła, światła nie są zamglone, a kołpaki nie są nawet porysowane. Wnętrze w środku jest minimalnie zużyte, tworzywa sztuczne są cały czas świeże. Co więcej, to całkiem przyzwoita specyfikacja z wykończeniem RXE. 

Ciekawa jest też technologia pod maską – diesel 1.9 dTi o mocy 100 KM może nie był zbyt szybki, ale zużywał tak mało paliwa, że na pełnym baku można było objechać pół świata. Krótko mówiąc, to marzenie dla kogoś szukającego czegoś z epoki. Jeśli nie mogłeś spełnić tego marzenia w latach 90., jeszcze nie jest za późno. Samochód jest wystawiony za 2500 euro, czyli około 11 000 zł. Nie jest to mało pieniędzy, ale za oryginalną Lagunę z przebiegiem tak niskim jak tutaj?

Przeczytaj również