Mówi się, że nie ma darmowych posiłków i okazje nie istnieją, dlatego dzisiaj w dużym skrócie opiszemy, jak kupić dobre BMW E60, które przejęło pałeczkę po bardzo lubianym modelu E39. Niestety dostępność poprzednika na rynku wtórnym mocno spadła, a dostępne egzemplarze kosztują sporo pieniędzy i mają szanse być egzemplarzami kolekcjonerskimi dla swoich właścicieli.
Cena czyni cuda
Zasada CCC, czyli cena czyni cuda ma bardzo dobre zastosowanie w przypadku BMW E60. Popularność tego modelu lawinowo rośnie i coraz więcej osób chce mieć własny egzemplarz. Jednak są przypadki kierowców, których nie do końca stać na takie auto, więc jednym z dwóch kryteriów jest cena oraz żeby było to BMW E60. Taka strategia zakupowa ma swoje konsekwencje w postaci wyboru auta, który ma swoje bolączki i jest raczej samochodem i schyłku swojej kariery na drogach. Taka swego rodzaju skarbonka bez dna.
Drugim rodzajem podejścia na zasadzie CCC jest wybranie egzemplarza z górnej, a przynajmniej średniej wyższej półki cenowej. Takie podejście do zakupu BMW E60 jest zdecydowanie lepsze i rozsądniejsze, ponieważ zwiększa nasze szanse na zakup zadbanego modelu. O jakich cenach mówimy? Przy dzisiejszym rynku aut używanych trudno jednoznacznie wyrokować, ale kwoty rzędu 30, 40 i 50 tysięcy złotych trzeba traktować jako oczywiste.
BMW E60 – czyli serwis na pierwszym miejscu
W związku z tym, że BMW E60 jest samochodem dosłownie i w przenośni z XXI wieku, mamy tutaj jedną podstawową zasadę – skrupulatnie prowadzony serwis auta jest najważniejszy. Wersja wyposażenia, silnik, kolor i rodzaj nadwozia powinny mieć mniejsze znaczenie. Bez tego, nawet najlepszy z wyglądu egzemplarz, może być bardzo dużym finansowym obciążeniem. Dużym ryzykiem jest również zakup samochodów z wyciętym filtrem DPF, EGR, czy chiptuningiem. Jeśli brakuje na to odpowiedniej dokumentacji również takie modyfikacje, mogą okazać się problematyczne.