Używane BMW Serii 3 za jedyne 12 tys. złotych?! Te silniki dodatkowo są nie do zdarcia [RAPORT]

Rynek samochodów używanych jest naprawdę zwariowany – niektóre auta drożeją, a niektóre można kupić w naprawdę rozsądnych pieniądzach. Jednym z bardziej rozsądnych wyborów może być BMW Serii 3. Na co trzeba uważać i jaki silnik wybrać? Zapraszamy na przegląd używanych „trójek”. 

uzywane-bmw-serii-3
Podaj dalej

Używane BMW 3 – hit czy kit?

uzywane-bmw-serii-3

To wciąż jeden z najbardziej popularnych samochodów na rynku aut używanych. Ceny dwóch poprzednich generacji BMW Serii 3 są jednak dziś bardzo rozsądne. Jakość samochodów jest wciąż bardzo przyzwoita, ale niektóre usterki mogą być bardziej kosztowne niż sam zakup samochodu. 

Dla wielu osób BMW Serii 3 to samochód marzeń. Niewielu z nas może jednak pozwolić sobie na zakup wymarzonego auta prosto z salonu – za podstawową wersję trzeba dziś zapłacić bez mała 160 000 zł. Choć to tyle samo, ile kosztuje Skoda Kodiaq, ciężko jednak porównywać te samochody. 

uzywane-bmw-serii-3

Pod maską nowego modelu znajdziemy dobry, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 156 KM. To jednak za mało, aby zainteresować bardziej wymagających klientów. Jeśli tylko zapragniesz nieco więcej mocy i lepszego wyposażenia, będziesz musiał wydać około 200 000 zł. A za specyfikację wizualną i sprzętową będziemy musieli sięgnąć do portfela jeszcze głębiej. 

Uwaga na 2-litrowy diesel!

Na szczęście nie samymi „nówkami” człowiek żyje. Z tego powodu samochody generacji E90/E91/E92/E93 cieszą się dużym zainteresowaniem, a ich ceny zaczynają się już od 13 000 zł. Należy jednak unikać dwulitrowych diesli wyprodukowanych po 2007 roku, które miały częste awarie łańcucha rozrządu. Naprawa w ASO może kosztować więcej niż sam zakup auta. 

uzywane-bmw-serii-3

Komorę silnika należy sprawdzić niezależnie od wersji czy roku produkcji pod kątem wycieków oleju. Tak może się podziać również w szóstej generacji oznaczonej odpowiednio F30/F31/F32/F80. Tutaj BMW w ramach Serii 4 miało problemy z wadliwym zaworem EGR. 

Jeśli chodzi o podwozie, główna słabością piątej generacji były sprężyny i amortyzatory. Jeśli chodzi jednak o następcę, nie było tu żadnych problemów. Korozja w ogóle nie występowała w tych samochodach, jednak jeśli auto ma więcej niż 11 lat, warto sprawdzić przewody hamulcowe. 

Od kombi po fastbacka

uzywane-bmw-serii-3

Godne pochwały są także reflektory, choć w szóstej generacji pojawiały się problemy z przednimi lampami. Co ciekawe, nowszy model ma również problemy z emisją. Może być to spowodowane zaworem EGR. Sam wydech jest jednak w porządku, nawet w starszych samochodach. Finalnie nie ma więc dużego ryzyka, a za wymienionymi wyżej usterkami zazwyczaj stoi też bardzo duży przebieg. Mniej używane auta będą więc bardziej niezawodne, ale trzeba za nie więcej zapłacić. 

Możesz wybierać spośród aż pięciu wariantów nadwozia: sedan, kombi, coupé, kabriolet a także dla szóstej generacji – fastback Grań Turismo. Ten ostatni jest bardzo praktyczny i ze względu na swój specyficzny wygląd, stosunkowo tani. Pod względem wydajności oferta zaczyna się od 316d z mocą 116 KM, a kończy na wariantach M3/M4, gdzie pod butem otrzymujemy od 421 do 450 KM. 

Przeczytaj również