Acura NSX Type S - 350 sztuk na całym świecie! Czy to jest już klasyk? [WIDEO NA TORZE]

We współczesnej motoryzacji trudno wskazać auta, które uzyskają status klasyka za kilkanaście lat. Jednak bardzo możliwe, że Acura NSX Type S ze względu na swoją unikatowość jest już klasykiem, choć niedawno wyjechała ona z fabryki i pachnie nowością.

Acura NSX Type S – 350 sztuk na całym świecie! Czy to jest już klasyk? [WIDEO NA TORZE]
Podaj dalej

Na czym polega wyjątkowość samochodów, które uznajemy za klasyczne po latach? Między innymi są jednymi z ostatnich w „swoim gatunku”. Ze względu na postępującą elektryfikację motoryzacji niektóre samochody z relatywnie dużymi silnikami spalinowymi, które mogą wspierać elektryczne generatory, są już czym, czego prawdopodobnie w przyszłości nie zobaczymy zbyt często.

Limitowana wersja Type S – początek bycia klasykiem?

Jednym ze wskaźników do bycia samochodem kultowym jest jego ograniczona liczba. W przypadku Acury NSX Type S ten warunek jest jak najbardziej spełniony. Produkowana w Stanach Zjednoczonych najnowsza generacja NSX powstanie w jedynie 350 egzemplarzach. Z tego wedle szacunków na rynek amerykański trafi większość sztuk, ponieważ 300.

Acura NSX ma technologię wprost z torów wyścigowych!

Auta mają status kultowych przez to, jakie rozwiązania technologiczne w nich się pojawiły. I tak z punktu widzenia wyłącznie tego, co wyróżnia Acurę NSX Type S na tle standardowej wersji jest zestaw turbosprężarek z wyścigowego NSX GT3 Evo. Taki zabieg zmienił moc silnika o 27 KM i wynosi ona teraz aż 608 KM i 667 Nm. Do tego automatyczna skrzynia biegów, która działa szybciej aż o 50%!

Wyjątkowa prezentacja na torze Daytona

Choć sposób prezentacji samochodu ma niewielki wpływ na to, jaki status osiągnie on wśród ekspertów, widać, że Acura bardzo poważnie podchodzi do tego, jak powinien być postrzegany jej najnowszy model. Przede wszystkim wyścigowy rodowód podkreślono przez jazdy po legendarnym torze Daytona. Tam między innymi kilka dni temu odbywał się 24 godzinny wyścig, a swoje „pięć minut” ma również NASCAR. Pochyła nawierzchnia owalnej części toru robi spektakularne wrażenie, a jazda po zmierzchu wśród reflektorów dodaje tej prezentacji wyjątkowego klimatu.

Istnieją bardzo niewielkie szanse na to, że w Europie zobaczymy najnowszą Acurę NSX Type S, ale jeśli będzie ona w obrębie zainteresowania kolekcjonerów, prawdopodobnie trzeba będzie zapłacić za nią więcej niż 169 500 $, od której startuje cennik.

 

Przeczytaj również