Najmocniejsze Audi RS Q8
Zmiany wizualne są bardzo subtelne i obejmują nowe czerwone akcenty na przodzie, lusterkach bocznych, listwach progowych i tylnym dyfuzorze. Dostępny jest również nowy zestaw 24-calowych felg Classic Line z dopasowanymi czerwonymi akcentami. Wreszcie, Manhart umieszcza kalkomanie na karoserii i dostarcza nowe maty podłogowe do wnętrza.
Oczywiście, są znacznie bardziej znaczące ulepszenia mechaniczne samochodu. Silnik został zmodyfikowany i dostał nową turbosprężarkę z intercoolerem, wlot firmy Eventuri, czy przemampoiane ECU. Układ wydechowy został zastąpiony rurami ze stali nierdzewnej, z czterema 100-milimetrowymi rurami z tyłu.
Wynikiem wszystkich modyfikacji jest moc 820 KM i moment obrotowy 1050 Nm. Aby ogarnąć taką moc, zmodyfikowana została również przekładnia, a opcjonalnie dostępna jest również modernizacja układu hamulcowego. Zawieszenie zostało poprawione, zachowując standardowe ustawienie powietrza.
SUV nielegalny w Niemczech
W rzeczywistości istnieją dwie opcje dla zawieszenia – albo tuning oprogramowania, albo nowe drążki. Manhart twierdzi, że Audi RS Q8 zostało wyposażone w 200-ogniwowe katalizatory, które nie mają certyfikatu TUV. Oznacza to, że nie będzie legalny w Niemczech, a aktualizacja przeznaczona będzie wyłącznie na eksport.
Niestety nie są dostępne żadne dane dotyczące wydajności. Nawet fabryczne Audi RS Q8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Oczywiście, ulepszenie Manharta powinno skrócić ten czas sprintu.