Mistrz na czele statystyk
Sebastien Ogier i Julien Ingrassia nie przypadkiem wywalczyli mistrzowski tytuł. Francuzi byli najlepsi na trasach pięciu z dwunastu rund sezonu. Dwoma triumfami mogą pochwalić się Elfyn Evans, Kalle Rovanpera i Thierry Neuville. Jeden triumf odniósł Ott Tanak. Oznacza to także, że zawodnicy Toyoty wygrywali dziewięć rund. Hyundai był najlepszy na trasach trzech rajdów. Kolejny słaby sezon zaliczył M-Sport, który ostatni raz mógł cieszyć się ze zwycięstwa w 2018 roku. Wówczas Sebastien Ogier i Julien Ingrassia byli najlepsi m.in. w Rajdzie Wielkiej Brytanii.
Ogier również najczęściej stawał na podium. W czołowej trójce znajdował się siedem razy. Tutaj jednak nie zdominował rywali i takim samym wyczynem mogą pochwalić się Elfyn Evans i Thierry Neuville. Cztery razy na podium stawali Kalle Rovanpera i Ott Tanak. Dani Sordo i Craig Breen trzykrotnie byli oglądani w czołowej trójce. Swoje pierwsze podium wywalczył również Takamoto Katsuta.
Wśród producentów Toyota była oglądana na podium 19 razy. Hyundai może pochwalić się siedemnastoma wizytami w czołowej trójce. M-Sport po bardzo słabym roku ani razu nie znalazł się w czołowej trójce. Ostatni raz w historii taka sytuacja miała miejsce w 1990 roku.
Odcinki przeczą klasyfikacjom
Gdyby o mistrzowskich tytułach decydowały pojedyncze odcinki specjalne w dużo lepszej sytuacji byliby kierowcy Hyundaia. Najwięcej, bo 49 razy, oesowy triumf odniósł Ott Tanak. Warto wspomnieć także, że Estończyk nie wystartował w ostatniej rundzie sezonu. Na 45 odcinkach najszybszy był Thierry Neuville, a 43 padły łupem Sebastiena Ogiera. Odcinki wygrywali również Kalle Rovanpera (22), Dani Sordo (14), Craig Breen (8), Takamoto Katsuta (4) oraz Adrien Fourmaux. Francuz obronił honor M-Sportu wygrywając jeden odcinek.
Poza wspomnianym M-Sportem oesowymi triumfami niemal po równo podzieliły się zespoły Hyundaia i Toyoty. Koreańska marka była najszybsza na 116, a japońska na 106 próbach.
Koreańska marka była również najlepsza na Power Stagach. Ostatnią próbę rajdu kierowcy Hyundaia wygrywali siedem razy, a Toyoty pięć. Na czele tabeli kierowców znalazł się Ott Tanak z czterema triumfami. Pięć bonusowych punktów dwukrotnie wywalczyli Sebastien Ogier, Thierry Neuville i Kalle Rovanpera. Po jednym triumfie na Power Stage mogą pochwalić się Elfyn Evans i Dani Sordo.