Ten SUV będzie absolutnym hitem
W samych Indiach żyje 1,4 miliarda ludzi. Nie jest to oczywiście tak wielki i ważny rynek jak Chiny, ale w ostatnim czasie coraz więcej kierowców decyduje się na zakup samochodu. Hindusi nie są jednak przesadnie bogaci, więc wielu producentów dostosowuje swoją ofertę specjalnie do tego rynku. Jednym z takich przykładów jest ten nowiutki SUV.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Tata sprzedała w Indiach prawie 150 tys. egzemplarzy swoich samochodów. To znaczy, że jest już na drugim miejscu za Marutim i Hyundaiem. Dwukrotny wzrost to coś, czym nie może pochwalić się dziś zbyt wielu producentów.
Tata Motors takie liczby zawdzięcza nowym samochodom, w tym temu o nadwoziu SUV. Nazywa się Safari, a jego prototyp pokazano już w marcu 2019 roku. Wersja produkcyjna pojawiła się jednak dwa lata później – wszystko dlatego, że jest to zupełnie nowy samochód. Klienci mogą liczyć na trzy rzędy siedzeń zamiast dwóch i mogą wybrać wersję 6- lub 7-miejscową.
Trochę Land Rover, trochę Fiat
W porównaniu do dotychczasowego SUV-a oferowanego przez Tatę samochód jest znacznie większy. Unikalny słupek końcowy zawiera „narożniki” łączące relingi dachowe z ostatnim oknem bocznym. W dodatku samochód jest dużo wyższy, dzięki czemu nawet wyżsi pasażerowie z tyłu mają całkiem sporo komfortu.
https://wrc.net.pl/is-pilne-od-1-stycznia-zmiany-na-stacjach-paliw-w-calej-polsce-otrzymasz-zwrot-pieniedzy-znacznie-szybciej
Wnętrze jest podobne do innych samochodów Taty. SUV zbudowany jest na modułowej platformie Omega Arc, która jest… architekturą od Land Rovera. Została jednak ona uproszczona i dostępny jest tylko napęd na przednie koła. Oś przednia zapewnia niezależne zawieszenie, natomiast tył jest sztywny, przez co tańszy.
Znajomy Diesel
Nie oznacza to, że SUV przeznaczony jest tylko na utwardzone nawierzchnie. W Indiach często trzeba jeździć po szutrowych, nieutwardzonych drogach, więc zwiększony prześwit był sprawą oczywistą. Są też tryby jazdy, które pozwolą dostosować ustawienia podwozia na suchych, mokrych i kamienistych drogach. Za napęd odpowiada 2-litrowy turbo Diesel od Fiata generujący moc 170 KM. Do wyboru mamy 6-biegowego manuala lub 6-stopniowy automat od Hyundaia.
Tata zebrała więc jak najwięcej istniejących komponentów, które następnie złożyła i spakowała w atrakcyjny korpus. SUV jest naprawdę tani, bo jego ceny zaczynają się już od 78 000 zł.