Nowe logo Volvo wcale nie jest „nowe”
W porównaniu z poprzednim projektem nowe logo jest o wiele prostsze dzięki monochromatycznemu stylowi, ale nadal korzysta z tej samej czcionki, jak poprzednie. Środkowy pasek, który otacza skrypt, zniknął. Pierścień jest teraz cieńszy a efekt 3D zamieniono na 2D.
Najważniejszy element, czyli strzałka skierowana w prawy górny róg jest taka sama, ale okrąg nie jest całkowicie zamknięty. Gdybyś nie widział, to okrąg ze wskazaną strzałką to starożytny symbol żelaza.
Każdy, kto chciałyby wygłosić przemówienie o tym, jak okropnie wygląda nowoczesne płaskie logo powinien wiedzieć, że ten projekt wcale nie jest nowy. Jeśli spojrzysz na rozwój logo Volvo od 1927 roku, zauważysz, jak konsekwentna jest firma.
Po kilku niezbyt udanych zabiegach typograficznych końca lat 20. do 1930 r. Volvo skupia się na żelaznym znaku. Przecina je strzałka z typografią nazwy VOLVO, która przetrwała do dziś. Ostatnio producent używał wyłacznie nazwy w swoim logo, z kerningiem między literami.
Czasami logo typograficzne było używane samodzielnie, zwykle z tyłu samochodów Volvo, aby je oznaczyć. Kilka razy zmieniała się typografia, jak na przykład w bardziej typograficznym stylu Art Deco, który pojawił się na wczesnych znaczkach maski P1800. Później zmieniono je na bardziej konwencjonalne.
Producent potwierdził, że rzeczywiście zaktualizował swoje logo Iron Man’a ale nie ujawnił kiedy pojawi się na samochodach marki. Jak twierdzi malezyjski portal Paul Tan, szwedzki producent samochodów może nadal używać swojej obecnej odznaki do 2022 roku. Nowy projekt ma się pojawić od 2023 roku.