Diesel, benzyna czy LPG? Nie!
W szczególności dotyczy to etanolu. Paliwo to występuje w wielu krajach pod nazwą „E85” i zawiera od 65 do 85% bioetanolu. Resztę stanowi benzyna. Niektórzy producenci, jak Ford, oferują nowe modele już przerobione na etanol, ale energia ta nie jest jeszcze tak popularna jak LPG. A szkoda.
Dziś, aby skorzystać z bioetanolu i jego bezkonkurencyjnych cen, kierowcy muszą instalować konwerter E85. To skrzynka, którą można zainstalować w większości silników benzynowych. Podobnie jak w przypadku LPG, taki manewr pozwoli oszczędzić mnóstwo pieniędzy, ale zmniejsza też zanieczyszczenia CO2 o 40% i ponad dwukrotnie NOx.
Te zachęcające liczby zmotywowały już Francuzów do tego, aby upowszechnić stosowanie jednostki E85. W regionie Grand Est rządzący oferują dopłaty do konwersji, jeśli tylko ta przekroczy 901 euro.
Dużo taniej
W rzeczywistości, bonus zarezerwowany był dla pierwszych 1000 chętnych, ale znacznie przekroczył oczekiwania. Z tego względu rządzący postanowili przedłużyć pomoc dla wnioskodawców.
Domyślamy się, że chętnych będzie naprawdę dużo. Cena bioetanolu to dziś we Francji 0,70 euro, czyli niecałe 3 zł/litr. Jazda na takim paliwie będzie więc tańsza niż LPG, benzyną czy Dieslem.
Co prawda bioetanol zwiększa zużycie paliwa o około 20-30%, inwestycja w zestaw do konwersji zwraca się bardzo szybko. Tym bardziej, jeśli mieszkasz w takim regionie jak Grand Est, który oferuje spore dofinansowanie.