Daimler odkrywa karty
Mercedes wydał specjalny komunikat prasowy, w którym twierdzi, że Gottlieb Daimler był pionierem w dziedzinie silników spalinowych i ciężarówek towarowych. Pierwsza z nich miała powstać jeszcze w 1896 roku! Bazowała na wcześniejszych rozwiązaniach firmy i miała 1,06-litrowy silnik z dwoma cylindrami.
Mała ciężarówka z wyglądu przypomina wózek z silnikiem. Miała około 4 KM, napęd pasowy na tylną oś. Mercedes podaje, że silnik był chroniony przez dwie sprężyny śrubowe, bowiem był bardzo wrażliwy na wibracje. Patrząc na twarde, żelazne koła ciężarówki, musiało być ich całkiem sporo.
Przednią osią kierował mechanizm kierowniczy z wykorzystaniem łańcucha i resorów piórowych. Kierowca siedział z przodu, natomiast silnik znajdował się z tyłu. Według informacji, które podaje Mercedes, ciężarówka miała bardzo imponujące spalanie w postaci 6 l/100 km. Używając terminologii z tamtych czasów, ciężarówka mogła pochwalić się „0,4 kg na KM i na godzinę”.
Mocniejszy i lepszy
Zaledwie dwa lata później Daimler wraz z Maybachem zbudowali zmodernizowaną wersję ciężarówki. Silnik został przeniesiony na przód. Jeszcze tego samego roku, ciężarówka doczekała się własnego projektu z unikalnym przodem. Mercedes udostępnił zdjęcia, na których pojazd nie przypomina już wózka, na którym został oparty.
Niedługo potem powstała kolejna poprawiona wersja z silnikiem umieszczonym przed przednią osią. Tym razem zdecydowano się na jednostkę o pojemności 2.2 litra z układem zapłonowym Bosch i nowym układem chłodzenia.