Według Instytutu Samar samochody typu SUV są w naszym kraju najbardziej popularne. Obecnie stanowią one ok. 36% rynku. A było nawet więcej – 41%! To kolosalna zmiana, biorąc pod uwagę, że na początku XXI wieku, w 2000 roku, udział wynosił ledwie 1%!
Na drugim miejscu znajdują się hatchbacki. O ile w 2000 roku ich udział w runku wynosił ponad 56, a w 2002 roku nawet 59%, teraz zmniejszył się do prawie 29%. Dalej są m.in. sedany – one w naszym kraju stanowią prawie 9% rynku. To o wiele mniej, niż w 2000 roku. Zresztą – to samo dotyczy… minivanów. Z 11,6% w 2000 roku do… 1,6% w 2020 roku.
Ale kto skompletował podium, za SUVami i hatchbackami? A no… kombi! Tutaj mamy status quo, bo w 2000 roku ich udział w rynku stanowił 12%, a teraz stanowi prawie 15. Można więc powiedzieć, że to jedyna stała – Polacy kochają i wybierają kombiaki, niezależnie od tego jak zmieniają się trendy na całym świecie.