Audi RS e-tron GT z pewnością demonstrując wyrafinowanie, osiągi i luksus wystaje ponad to, co dziś znajdziesz w Tesli. Jego zadaniem jest ukształtować przyszłość wysokich osiągów klasy premium, producenta z Ingolstadt.
Pomijając przebranie , które wśród publiczności zbiera opinie, że wygląda lepiej niż jakikolwiek kolor, jest to model, który wiosną będzie pojawiał się w salonach. Audi nawet rozważa dodanie takiej opcji wykończenia nadwozia do listy opcji. Nie dotyczy to na szczęście kamuflażu wnętrza, które prezentuje na swoim kanale YouTube Mat Watson.
Elektryczny RS będzie zajmował miejsce na samym szczycie oferty
Napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 600 KM, w trybie „overboost”, model generuje 650 KM w dwie sekundy po uruchomieniu. Standardowo korzysta z akumulatora 94 kWh, tylnego mechanizmu różnicowego z blokadą i jednego silnika elektrycznego na każdej z osi.
Cztery obwody grzewcze i chłodzące, regulują temperaturę we wnętrzu i podzespołach wysokiego napięcia. Rezultatem jest wysoka moc wyjściowa na drodze i wysoka wydajność przy szybkim ładowaniu.
Wszystkie e-tron GT są oparte na tej samej platformie J1, która obecnie stanowi podstawę Porsche Taycan . Platforma została opracowana wspólnie przez Audi i Porsche , ale Ingolstadt przegrało ze Stuttgartem w kwestii tego, kto był pierwszy.
Mistrz Formuły E, Lucas di Grassi o Audi RS e-tron GT
Brazylijski kierowca związany od z Audi od 2012 roku, jest jednocześnie najbardziej utytułowanym kierowcą serii wyścigów samochodów elektrycznych. W Neuburg miał okazję jeździć na torze testowym w pełni elektrycznym Gran Turismo, w wydaniu RS. W rezultacie, podzielił się swoimi wrażeniami a całość zebrano w rozmowę dostępną w pakiecie prasowym Audi Media Center.
Wyścigowy samochód Formuły E czy Audi RS e-tron GT?
Po pierwsze zachwyt kierowcy wzbudziło potężne przyspieszenie RS e-tron GT, które jest tak samo w pełni dostępne przez długi czas, jak w samochodzie Formuły E.
Przy tak wielu zaawansowanych technologiach, e-tron GT pod względem chłodzenia jest jeszcze bardziej innowacyjny. Po drugie w dalszej ocenie, Di Grasii wskazał na imponującą przyczepność samochodu i precyzję w pokonywaniu zakrętów.
W tym zakresie postawiono na najnowocześniejsze technologie. Obejmują one sterowanie wszystkimi kołami, dzięki którym tylne koła skręcają się – przeciwnie do przednich przy małej prędkości, co zapewnia lepszą dynamikę, oraz w tym samym kierunku przy większej prędkości ze względu na stabilność.
Lukas di Grassi ocenił hamowanie jako – naprawdę dobre, mocne i precyzyjnie kontrolowane. To zasługa seryjnych ceramicznych tarcz hamulcowych z włókna węglowego.
Audi było w 2017 roku, pierwszym niemieckim producentem, który wszedł do Formuły E
Dziś z fabrycznym zaangażowaniem producent pokazuje jak dynamiczna, fascynująca i emocjonująca może być jazda na napędzie elektrycznym.
„Audi Sport oznacza wysokie osiągi: w samochodach wyścigowych i seryjnych. W Audi realizujemy konsekwentną strategię elektryfikacji w segmencie samochodów o wysokich osiągach. Produkcyjne Audi RS e-tron GT jest sportowym i technologicznym okrętem flagowym strategii elektryfikacji Audi ”.
Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH
Do 2025 roku producent wprowadzi na rynek około 30 nowych samochodów elektrycznych i modeli hybrydowych typu plug-in oraz zelektryfikuje każdą gamę modeli.