Już nie będziemy śpiewać „Go Duster”
Reklama została stworzona przez agencję Publicis.Poke i nakręcona w mieszkaniu w Tel Awiwie. Na filmie widzimy Dacię Duster jadącą przez noc, po czym samochód pomniejsza się. Wtedy naszym oczom ukazuje się pomysłowa produkcja z miniaturowym modelem samochodu prowadzonym na tle laptopa. Za hałas otoczenia odpowiedzialne są m. in. suszarka do włosów i inne domowe urządzenia.
Przydały się także wiertarki, gramofon, światła rowerowe, które tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca. Kontakt w telefonie zapisany jako „Voiceover Guy” oświadcza przez głośnik: „Nie potrzebujesz hollywodzkiego budżetu, aby zapewnić sobie hit”.
Dacia w hitowej reklamie:
Reklama została wyemitowana 15 czerwca, a za jej produkcję odpowiedzialni są Colin Byrne i Rob Butcher. Reżyserią zajęli się z kolei Dania Heymann i Gal Muggia.
– Koronawirus nałożył ograniczenia na branże kreatywne, ale ograniczenia zawsze wydobywają bardziej pomysłowe myślenie – powiedział Dave Monk, dyrektor kreatywny Publicis.Poke. – Dacia to marka samochodów, która szczyci się niedrogą, pomysłową inżynierią. Praca, którą wykonaliśmy, była sama w sobie niedrogą, genialną produkcją, co ma duży sens.
Stworzenie reklamy zajęło cztery tygodnie, a jednym z problemów, jakie napotkali po drodze twórcy, był miniaturowy Duster, który zaginął w drodze z Niemiec.
„Tak wiele, za tak niewiele”
Adam Wood, dyrektor ds. markietingu w Dacia UK powiedział: – Jesteśmy w stanie zaoferować wysokiej jakości solidne pojazdy za niewielkie pieniądze. Nie wynika to z obniżenia jakości, a z pomysłowej inżynierii i zastosowaniu sprawdzonej technologii. Chcieliśmy zastosować te same zasady w naszej najnowszej reklamie telewizyjnej. To podejście było bardziej niż odpowiednie ze względu na ograniczenia wynikające z koronawirusa. Podobnie jak w przypadku naszych modeli, imponujące jest to, jak wiele można osiągnąć przy zaledwie odrobinie nakładu finansowego.